Consafe Infotech säljer Satpool

Consafe Infotech säljer Satpool Consafe Infotech AB i Malmö säljer aktierna i Satpool till Premas AB i Norge. - Försäljningen är ett led i vår fokusering på att utveckla mobil kommunikation i teknikens framkant, säger Stefan Nilsson, VD på Consafe Infotech. Under de senaste två åren har Satpool, med Consafe Infotech som huvudägare, vuxit från tre till arton personer. Företaget har expanderat till en av de ledande totalleverantörerna av maritima kommunikations - och IT-lösningar i Norden. När Satpool nu säljs till Premas blir det till ett företag vars verksamhet är starkt inriktad på maritima IT-lösningar. - Jag tror att Satpools fortsatta utveckling inom maritima kommunikationslösningar gynnas av att ha Premas som ägare, säger Stefan Nilsson. Vårt samarbete kommer att fortsätta och vår avsikt är att även i fortsättningen kunna bistå Satpool med bra lösningar för mobil kommunikation, som kan utvecklas för marina användningsområden. Satpools mål är att inom de närmaste åren skapa en världsledande totalleverantör av maritima kommunikations och IT-lösningar. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000309BIT00670/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/31/20000309BIT00670/bit0002.pdf