IT-bolaget Consafe Infotech börsnoteras inom ett år

IT-bolaget Consafe Infotech börsnoteras inom ett år IT-bolaget Consafe Infotech planerar en nyemission och börsnotering inom ett år. Det sa Christer Ericsson, huvudägare i JCE-gruppen där Consafe Infotech ingår, vid ett seminarium i Stockholm på onsdagen. Consafe Infotech, som grundades för drygt två år sedan, har haft en mycket snabb utveckling. Företaget har idag 100 anställda, varav huvuddelen är civilingenjörer. Omsättningen under 1998 var 54,4 Mkr. Prognosen för 1999 är 90 Mkr. Företaget har god lönsamhet. Verksamheten omfattar både produkter och konsulttjänster. Tyngdpunkten ligger på mobil kommunikation, satellitkommunikation, IP-telefoni och telekomsystem. Consafe Infotechs målsättning är att bli ett av Europas ledande och mest innovativa konsultföretag när det gäller att utveckla mobila lösningar. Exempel på detta är en larmapplikation för hemtjänsten som grundas på Consafe Infotechs Smile-koncept samt lösningar för aktiehandel via mobiltelefon. - Vi planerar nu en nyemission och en börsnotering av Consafe Infotech inom ett år. Avsikten med detta är att finansiera ytterligare produktutveckling, expansion samt förvärv av företag med kompletterande kompetens. Consafe Infotech har en mycket spännande framtid. Mobila lösningar är ett av de mest snabbväxande områdena inom IT, säger Christer Ericsson i en kommentar. För ytterligare information: Christer Ericsson Styrelseordförande Consafe Infotech Telefon: 0302-555 00 Fax: 0302- 555 44 E-post: christer.ericsson@jcegroup.se eller Stefan Nilsson VD Consafe Infotech AB Adelgatan 9 211 22 Malmö Telefon: 040- 691 96 01 Fax: 040- 691 96 96 Mobil: 070-665 96 01 E-post: stefan.nilsson@consafeinfotech.se Pressmaterial och övrig företagsinformation finns på: www.consafeinfotech.se Consafe Infotech är ett konsultföretag med inriktning på tele - och datakom. Bland kunderna finns Alcatel, Ericsson och Telia. Consafe Infotech har 100 anställda. Huvudkontoret ligger i Malmö. Regionkontor finns i Oslo, Göteborg och Karlskrona. Consafe Infotech ingår JCE-gruppen AB. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/05/19/20000306BIT00570/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/05/19/20000306BIT00570/bit0002.pdf