Consafe Logistics etablerar verksamhet i Ryssland - och lanserar välrenommerat WMS

Consafe Logistics följer sin tidigare kommunicerade strategi och fortsätter att expandera i ÖstEuropa. Nu etablerar företaget kontor i Moskva med fokus på att lansera sitt lagerhanteringssystem på den ryska marknaden.

Den ryska marknaden är i stark tillväxt och Consafe Logistics ser det som ett naturligt steg att efter att ha förvärvat ett bolag i Polen 2006 expandera vidare till Ryssland.

Ryska företags behov av förbättrade distributionsstrategier gör marknaden mogen för lagerhanteringssystem som klarar av kraven på bättre leveranskapacitet och högre effektivitet.
Man inser möjligheterna med att uppnå dessa nya krav och målsättningar med systemstöd och utökad logistikkunskap.

Consafe Logistics WMS har många olika standardlösningar som snabbt kan implementeras och som bygger på beprövad teknik. Consafe Logistics WMS är implementerat hos många kunder över hela världen, exempelvis SKF, Nestlé, Volvo, Unilever, Carlsberg, Coop och Canon.

”Vårt WMS system passar väl för den ryska marknaden och med våra erfarenheter från Europa kan vi tillföra både logistisk kompetens och ett systemstöd som bland annat kan minska ledtider och driftkostnader betydligt för ryska företag. Vår uppfattning är att det nu är rätt tillfälle att etablera sig i Ryssland då efterfrågan på leveranssäkerhet ökar markant, säger Lars Persson, vice VD, Consafe Logistics Holding AB.

Om oss

Consafe Logistics är en av Europas ledande leverantörer av lösningar åt kunder som använder logistik för att skapa konkurrenskraftiga fördelar. Vår affärsmodell bygger på logistikexpertis, utveckling av IT-system samt hårdvarukomponenter för den logistiska miljön.