Vocollect och Consafe Logistics tecknar samarbetsavtal att leverera framtidens röstlösningar i Europa

Vocollect, världsledande inom röststyrt arbete, och Consafe Logistics, en ledande europeisk leverantör av logistiklösningar och lagerhanteringssystem, har ingått ett samarbetsavtal att leverera avancerade röststyrningsapplikationer. Avtalet är en del av de båda företagens strategi att expandera vidare i Europa.

– Avtalet med Consafe Logistics är ett viktigt steg i Vocollects geografiska utveckling i Europa, en världsdel som redan står för över en tredjedel av företagets globala intäkter, säger Gert Tønnesen, Vocollects försäljningschef för Norden.

– Med Vocollects 20-års erfarenhet inom röststyrning från över 30 länder, våra innovativa och marknadsledande produkter och applikationer, samt vår kompetens att utveckla lokala affärer tillsammans med de bästa partners, ser vi fram emot denna utmaning med tillförsikt.

Ulf Wallin, VD på Consafe Logistics Holding AB kommenterar:

– Partnerskapet med Vocollect stärker vår ställning som leverantör av röststyrning på den europeiska marknaden. Röstlösningar spelar en viktig roll i förbättringar inom effektivitet och ergonomi, samtidigt som det ger en snabb återbetalningstid.
– Vi har stor erfarenhet från detta område, och kunder i många branscher. Vi ser fram emot att samarbeta med Vocollect, och att tillsammans expandera röststyrning inom våra nyckelmarknader i Europa.

Consafe Logistics demonstrerar Vocollect Voice på Tekniska Mässan i Stockholm den 16-19 oktober.

Under mässan kommer Vocollect och Consafe Logistics att visa de allra modernaste och mest effektiva röststyrda logistiklösningarna som finns på marknaden, samt peka på de många fördelar som så många företag runt om i världen redan haft genom att använda produkten.

Om oss

Consafe Logistics är en av Europas ledande leverantörer av lösningar åt kunder som använder logistik för att skapa konkurrenskraftiga fördelar. Vår affärsmodell bygger på logistikexpertis, utveckling av IT-system samt hårdvarukomponenter för den logistiska miljön.