Tipsa om IT-bolag och tjäna 100 000 kronor

IT-konsultbolaget Consid vill förvärva digitalbyråer eller IT-konsultbolag. För att hitta lämpliga företag utlovar Consid en belöning på 100 000 kronor för personer som tipsar om bolag som sedan köps.

Efter en lyckad rekryteringskampanj tidigare i år utlovar IT-konsultbolaget Consid återigen belöningar.

− I vår rekryteringskampanj i våras använde vi samma teknik och fick 250 bra kandidater varav vi hittills har anställt 18 stycken. Nu hoppas vi på att vi få in lika många rekommendationer på duktiga digital- och webbyråer för att kunna växa ännu mer, säger Peter Hellgren, vd på Consid.

Consid ser att företag idag har behov av effektivisering inom alla olika avdelningar och särskilt inom marknadsföring och kommunikation kan ny teknik förenkla och effektivisera. För att bredda sitt erbjudande inom området tar Consid nu det nästa steget i sin expansion och är på jakt efter intressanta bolag som vill bli en del av Consid:

• Digitalbyråer eller IT-konsultbolag med fokus på systemutveckling
  • Hög kreativ nivå kombinerad med djup teknisk kompetens
  • Erfarenhet av e-handel, mobilitet och apputveckling är meriterande
  • Personalstyrka mellan 10 - 40 personer
  • Inget krav på att bolaget i dag är vinstgivande
  • Tänkbara placeringsorter: Stockholm, Göteborg, Malmö, Mälardalen samt Jönköpings och Kronobergs län
  • Bolaget skall gå i säljtankar.

Fram till den 17 oktober kan alla gå in på www.consid.se och tipsa om bolag som uppfyller kraven och som vill bli en del av Consid.

Om flera personer skulle anmäla samma bolag får den person som rekommenderat företaget först belöningen. Företagen som man tipsar om måste gå i säljtankar. Man kan också tipsa om sitt eget bolag.

Peter Hellgren, VD

Consid är ett snabbväxande IT-konsultföretag med kontor i Jönköping, Stockholm, Norrköping, Malmö, Ljungby, Sundsvall, Göteborg, Värnamo, Växjö och Kharkov. Bolaget startades i Vetlanda år 2000. Bolaget beräknas omsätta cirka 270 miljoner kronor för 2014. 2005 flyttades huvudkontoret till Jönköping och de senaste åren har företaget successivt växt till dagens 190 anställda. Läs mer på www.consid.se.