Consilium får order på brandlarmssystem i Korea

Consilium har fått order om att leverera brandlarmssystem till ett 50-tal fartyg som byggs i Korea. Totalt uppgår ordervärdet till mer än 7 MSEK.

Fartygen, som byggs vid det koreanska varvet STX Shipbuilding, består av en blandning av bulkfartyg, produkttankers, råoljetankfartyg och LPG-fartyg (Liquefied Petroleum Gas). Slutanvändarna är ett stort antal rederier baserade i Europa, Asien och Mellanöstern. Leverans kommer att ske under perioden 2009-2011. – Ordern visar på att Consilium har en mycket stark ställning på marknaden. Att kunderna väljer våra säkerhetssystem är också ett kvitto på att vi kan leverera det bästa kundvärdet i dessa, för många, kärva tider, säger Ove Hansson, vd för Consilium. CONSILIUM AB (publ) För ytterligare information, kontakta: Consilium AB (publ) Ove Hansson Vd och koncernchef Telefon: 08-563 05 300 Mobil: 070-576 08 33 www.consilium.se