Ghassan Ghaziri i Ullared blev Årets Servicehandlare

I samband med Servicehandelsdagarna i Jönköping delade branschorganisationen Svensk Servicehandel & Fast Food igår för första gången ut ett pris som årets servicehandlare. Mottagare av Convenience Stores Award blev den unge entreprenören Ghassan Ghaziri från Falkenberg.

Ghassan Ghaziri är 26 år och har jobbat som egen företagare inom servicehandels- och fast foodbranschen sedan han var 15 år. Han har med egen kraft öppnat olika verksamheter och lanserat nya koncept med stor framgång. Under senare år har han också blivit en förebild för ungdomar som vill driva idéer och starta företag.

Han driver idag två rörelser, en sommarglasskiosk vid Skrea Strand i Falkenberg samt SiaLandet i Ullared. Det är i den sistnämnda gatuköks- och glassrörelsen som han gjort sig ett namn som en driftig och framåt företagare.

- Vi är glada att detta första år kunna ge vårt pris till en ung företagare som på ett mycket positivt sätt personifierar branschen. Ghassan är heller inte med i någon kedja utan jobbar på egen hand tillsammans med sina leverantörer, säger Bengt Hedlund, vd i Svensk Servicehandel & Fast Food.

- Jag är mycket glad över både utmärkelsen och priset. Det blir ännu roligare att fortsätta satsa och utveckla verksamheten. Det känns också bra att mina kolleger runt om i landet ser att det finns chans att få utmärkelser av det här slaget, säger Ghassan Ghaziri.

Priset är en resa till London för att studera servicehandeln där tillsammans med gruppen Convenience Stores Sweden som består av representanter för de stora grossisterna, kedjorna och branschorganisationerna.

- Jag ser mycket fram emot det, säger Ghassan Ghaziri.

För mer information, kontakta:

Bengt Hedlund, bengt.hedlund@svenskservicehandel.se, 08-505 970 31

Ghassan Ghaziri, ghassan.ghaziri@hotmail.com, 070-556 89 47

Snabbfakta

Ghassan Ghaziri, SiaLandet i Ullared, fick i går ta emot Convenience Stores Award, en utmärkelse som årets bästa servicehandlare.