Pengarna som gick upp i rök - seminarium om skattebrotten som kostat staten en halv miljard

Välkommen till vårt seminarium i Almedalen i morgon den 4 juli på Mellangatan 9 i Visby (Företagarna, fd Payex tryckeri).

Lunch serveras från kl 12.30 (ingen anmälan) och seminariet pågår mellan kl 13.00 och 14.00.

Den traditionella tobakssmuggling som vi tidigare sett har kompletterats med tobaksrelaterade skattebrott som ger enorma summor till den undre världen. Detta möjliggörs främst på grund av brist på skattemärkning på tobak, att punkskskatt betalas först 72 dagar efter det att tobaken förts in i landet samt på dåliga kontrollsystem.

På seminariet redogör branschorganisationen Svensk Servicehandel & Fast Food för sina förslag på lösningar samtidigt som vi diskuterar problemet. Medverkar gör vd Bengt Hedlund, riksdagsledamöterna Johan Pehrson (FP) och Hannah Bergstedt (S) samt Anna-Karin Lindqvist från Skatteverket