Coop stänger Coop Konsum i Malung

Pressmeddelande 2007-10-02 Coop kommer att stänga Coop Konsum-butiken i Malung. Anledningen är att resultatet trots omfattande satsningar inte förbättrats tillräckligt.

– Det är mycket tråkigt att vi måste stänga, för medarbetarna, samt för medlemmar och kunder. Men vi har även ett affärsmissigt ansvar mot våra medlemmar och kan inte fortsätta att driva butiker med förlust när vi inte ser rimliga möjligheter att förändra utvecklingen, säger Annica Rutgersson, regionchef på Coop Konsum.

Butiken kommer att stängas den 30 november. Totalt berörs cirka 10 medarbetare. Fackliga förhandlingar kommer att inledas snarast

– Vi kommer att försöka hjälpa våra medarbetare att hitta nya arbeten och även med att gå vidare på andra sätt. Det arbetet inleds nu, säger Annica Rutgersson.

För mer information: Coops pressjour tel 08-743 23 33