Inbjudan till presentation av Coop-rapporten och utdelning av Änglamarkspriset

Vad kan unga svenskar tänka sig att avstå ifrån till förmån för en bättre miljö? Vad anses vara mest sunt – ekologiskt eller närproducerat? Rör pappa oftare i grytan nu än för ett år sedan? Vilken frukt är populärast bland svenska barn? Och vem vinner Änglamarkspriset 2008?

Under evenemanget delar Hans Alfredson ut Coops stora miljöutmärkelse Änglamarkspriset. Priset tilldelas personer eller organisationer som gjort betydelsefulla insatser för miljön – i år på temat mat och klimat. På Coop-dagen presenteras vinnarna varav en får Änglamarksprisets stipendium på 100 000 kr.

Dag: 1 oktober Tid: 13.30 – 17.30 (för detaljerat program se nedan) Plats: Coop Center, Englundavägen 4, Solna

OSA till magnus.frisk@coop.se För mer information: Coops pressjour 08-743 23 33

Program 14.00 Välkomna till Coop-dagen: Leif Linde, kommunikationsdirektör Kooperativa förbundet 14.20 Presentation av Coop-rapporten: ”Den moderna konsumentens val och konsumtion” Kristina Ossmark presenterar insikter ur Coop-rapporten 2008 ”Vad gör Coop för att möta kundernas behov?” Karl Wistrand presenterar det senaste inom Coop

15.00 Paus

15.30 ”Den moderna husmanskosten” Sara Begner tipsar och inspirerar om mat

16.00 Utdelning av Änglamarkspriset 17.00 Vin och ekologiska ostar

Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel i butikskedjorna Coop Forum, Coop Extra, Coop Konsum, Coop Nära och Coop Bygg. Coop Sverige är ett helägt dotterbolag till Kooperativa Förbundet (KF).