Isabelle Carlnäs förstärker Coop Forums ledning

Isabelle Carlnäs förstärker Coop Forums ledning Isabelle Carlnäs har anställts som biträdande chef för Coop Forum, Sveriges största stormarknadskedja. Tjänsten är helt ny och Isabelle kommer att arbeta i första hand med affärsutveckling och strategiska projekt. Isabelle Carlnäs kommer närmast från Boyden International där hon de senaste fyra åren arbetat som strategisk konsult/partner inom chefsrekrytering. Dessförinnan var hon chef för Levi Strauss, Norden och dess detaljhandelsverksamhet under fem år. Isabelle började sin detaljhandelskarriär inom Åhléns AB där hon hade ett flertal ledande befattningar. På den nya tjänsten blir Isabelle Carlnäs närmaste medarbetare till Coop Forums chef Hans Johansson. - Vi är mycket glada över att ha kunnat anställa Isabelle. Hon har en gedigen bakgrund inom handeln och kan bidra i frågor som rör allt från försäljning och varumärkesfrågor till ledarskap och strategisk utveckling, säger Hans Johansson. Isabelle ser fram emot att vara med och leda och vidareutveckla en verksamhet med större omsättning än vad Hennes & Mauritz och Åhléns har tillsammans i Sverige. - Det känns oerhört spännande att börja på Nordens största företag inom dagligvaruhandeln. Coop är inne i en mycket spännande utveckling som jag hoppas kunna bidra till, säger Isabelle Carlnäs. Ytterligare upplysningar Isabelle Carlnäs, biträdande chef Coop Forum, 08-743 13 60, 070- 658 75 01 Hans Johansson, chef Coop Forum, 08-743 13 00 Coop Sverige pressjour, 08-743 23 33 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största dagligvaruföretag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/24/20040827BIT20310/wkr0004.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/08/24/20040827BIT20310/bild.html Bilder

Coop är ett kooperativt företag som bedriver dagligvaruhandel inom butikskedjorna Coop, Coop Forum/Stora Coop, Coop Extra, Coop Konsum, Coop Nära, samt Coops nätbutik. Vi har drygt 650 butiker runt om i landet. Se även www.coop.se