Kommentar med anledning av tingsrättens dom i målet mellan Sveriges Spannmålsodlare AB och KF Stockholms tingsrätt meddelade idag dom i målet mellan Sveriges Spannmålsodlare AB och KF. Tingsrätten friade KF för marknadsföringsinsatser om ekologisk mat. - Tingsrättens dom är glädjande, säger Anna-Lena Högfeldt, marknadsdirektör i Coop Sverige. En utförlig kommentar till domen kommer att lämnas inom en vecka, när vi tillsammans med KF har gått igenom domslutet mer i detalj. Coop Sverige har på KF:s uppdrag fört processen i tingsrätten. KF, som stämdes för cirka 2,5 år sedan, bedriver inte längre marknadsföring av dagligvaror utan har renodlat sin verksamhet som den samlande kraften för den svenska konsumentkooperationen. Dagligvaruverksamheten bedrivs i Coop Norden, som KF äger tillsammans med sina danska och norska motsvarigheter. Coop Sverige är ett dotterbolag i Coop Norden. KF har överlåtit ägandet av varumärket Änglamark till Coop Sverige. Ytterligare upplysningar Anna-Lena Högfeldt, marknadsdirektör Coop Sverige AB, 08-743 22 62 Coop Sveriges presstjänst 08-743 23 33 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största daglig-varu-företag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/14/20040614BIT21190/wkr0006.pdf

Coop är ett kooperativt företag som bedriver dagligvaruhandel inom butikskedjorna Coop, Coop Forum/Stora Coop, Coop Extra, Coop Konsum, Coop Nära, Lilla Coop samt Coops nätbutik. Vi har drygt 650 butiker runt om i landet. Se även www.coop.se