Mjölkproteinallergiker varnas för Quornburgare

Mjölkproteinallergiker varnas för Quornburgare Mjölkproteinallergiker varnas för produkten Quornburgare (200 gram per förpackning) av märket Signum. Det har visat sig att en felaktig förpackning har använts vid leverans av Quornburgare. Samtliga Quornburgare innehåller mjölkprotein men detta redovisas inte på den felaktiga förpackningen. Förpackningen saknar även en röd ruta med texten "Nytt förbättrat recept" på framsidesbilden. Felaktiga förpackningar dras omedelbart bort från försäljning i butik fram till dess problemet åtgärdats. För en person med mjölkallergi kan det innebära mycket svåra allergiska reaktioner att äta någon av produkterna. Konsumenter som köpt någon av produkterna och önskar ersättning uppmanas att kontakta Coop Konsumentkontakt, se förpackningen. Ytterligare upplysningar Åke Natt och Dag, Chef Miljö och Kvalitet, 070-643 15 05 Jesper Lindström, Kvalitetssamordnare, 070-643 15 92 Coop Sveriges Presstjänst, 08- 743 23 33 Coop Sverige AB bedriver dagligvaruhandel genom butikskedjorna Coop Forum och Coop Konsum. Coop Sverige AB är en del av Coop-koncernen, Nordens största dagligvaruföretag och gemensamt ägt av konsumentkooperationerna i Sverige, Norge och Danmark. Coop Sverige ABs uppdrag är att erbjuda sina medlemmar ekonomisk, ekologisk och social nytta. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00790/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/07/20031107BIT00790/wkr0002.pdf