Nu kan Coops medlemmar resa för halva priset hos SJ i sommar

Nu kan Coops medlemmar åka tåg på sommarsemestern för halva priset. Rabatten är ett nytt erbjudande i Coops poängshop från och med första april. Tågresor har länge varit ett av de mest efterfrågade erbjudanden av Coops medlemmar.

– Vi är glada över att Coops medlemmar nu kan använda sina poäng till att resa klimatsmart för halva priset under semestern. Samarbetet med SJ gör att vi kombinerar medlemsnytta och med ett hållbart semesterresande, säger Karin Friis, chef för kundrelation på Coop.

Samarbetet mellan Coop och SJ innebär att Coops medlemmar kan växla sina poäng mot en rabattkod för en tågresa, som sedan köps på SJ:s hemsida eller app. Rabattkoden ger halva priset på biljetten. Det finns rabattkoder både för SJ:s snabbtåg och regionaltåg och för en eller flera personer. Koden gäller för bokningar under april till maj för resor som sker under sommarmånaderna juni, juli och augusti.

– Coops medlemmar väljer ofta gröna alternativ när de handlar mat, nu kan de enkelt omvandla poängen som matinköpen ger till en grön semesterresa och låta bilen stå i sommar. Vi ser fram mot samarbetet med Coop och välkomnar medlemmarna ombord på våra tåg, säger Erica Kronhöffer, SJs hållbarhetsdirektör.

Samarbetet med SJ pågår under april och maj då det är möjligt att köpa rabattkoden och göra sina resebokningar. Resor är ett populärt erbjudande i Coops poängshop och just tågresor har länge efterfrågats.

Men det är inte bara Coops medlemmar som kan ta tåget i sommar. Sedan 2009 körs en stor del av Coops varuflöde på tåg. Det gör att antalet landsvägstransporter minskats med 12 000 lastbilskörningar om året.

För mer information och detaljer om erbjudandet besök Coops poängshop:

För mer information, vänligen kontakta:
Coops presstjänst: 010-743 13 13
SJ:s presstjänst: 010-751 51 84