Ny Coop Forum öppnar i Västberga i södra Stockholm

Pressmeddelande 2008-09-25 I dag öppnar Coop Sverige en helt ny Coop Forum stormarknad i Västberga strax söder om Stockholms innerstad. Stormarknaden ligger i det gamla San Remo-bageriet och kommer därför att ha en extra stor satsning på eget bageri.

Den nya stormarknaden får förutom bageri också manuellt betjänade avdelningar för delikatesser och fisk. Maten och särskilt färskvarorna är den centrala delen i stormarknaden. För specialvaror har avdelningarna för Hemmet och Barnet prioriterats särskilt. Det blir också en avdelning för hemmafixare.

– Medlemmar och kunder kan hitta allt de behöver under ett och samma tak hos oss. Vi har ett fantatiskt läge – nära E4:an, centralt i söderort och samtidigt nära innerstan. Nu ser vi fram emot att få möta och ta hand om alla kunder, säger Mats Tägtström.

Tidigare i år öppnade Coop en ny stormarknad i Häggvik. Under hösten öppnas ytterligare två nya stormarknader i Kungsbacka respektive Stora Bernstorp (Malmö). Etableringarna är en del av Coops offensiva satsningar för ökad försäljning och långsiktig lönsamhet.

För mer information: Mats Tägtström, stormarknadschef Coop Forum Västberga, 070-713 57 03 Coop Sveriges pressjour, 08-743 23 33