Hon tar över som VD för Cordial

Report this content

Den 1:a februari tar Lise Tormod över som VD för managementrådgivaren Cordial. Hon tar över efter Linus Malmberg som grundade Cordial 2001.

Efter att ha varit VD sedan starten 2001 väljer nu Linus Malmberg att lämna över stafettpinnen till Lise Tormod. Lise är idag partner på Cordial och har arbetat i företaget i 12 år. Hon leder idag bolagets rådgivningsverksamhet och har varit en del av ledningsgruppen sedan 2010.

•  Att leda vår typ av verksamhet är ett av de svåraste uppdrag man kan ha. Lise är en exceptionellt duktig rådgivare och har alla de färdigheter som krävs för att leda ett högpresterande team på ett modernt sätt – både affärsmässigt och mänskligt. Vi är både glada och stolta över att just Lise blir den som tar verksamheten till nästa nivå, säger Linus Malmberg, som nu tar över som styrelseordförande för Cordial.

Linus Malmberg kommer att vara fortsatt operativ i bolaget som rådgivare, lärare och inspiratör kring affärstransformation och banbrytande affärsmodeller.

• Vi kan konstatera att det saknas kvinnor på VD-position inom vår bransch både i Sverige och internationellt. Cordial har ända sedan dess att bolaget startade för sjutton år sedan haft som ambition att vara ett referensmärke för vad modern managementrådgivning är och ska vara. Vi har en tradition av att bryta mönster och har alltid gått i täten. Vi hoppas att fler följer vårt exempel och låter kompetens och ledarpotential gå före kön, säger Linus Malmberg.

Sedan bolaget grundades 2001 har Cordial hjälpt mer än 300 företag och organisationer att nå sina mål genom att framgångsrikt navigera komplexa affärssammanhang. Idag är Cordial verksamt såväl i Sverige som internationellt och har etablerat tätposition inom området transformation.

• Cordial står inför en utvecklingsresa och jag ser fram emot att leda denna tillsammans med vårt team. Linus Malmberg har byggt ett fantastiskt fint företag som jag är stolt över att vara en del av. Fokus framåt kommer att ligga på att skapa tillväxt i flera dimensioner - för Cordial som företag och vårt fotavtryck på marknaden, men också på att skapa utvecklingsmöjligheter för våra medarbetare. Både som individer och som team, avslutar Lise Tormod.

För mer information, kontakta:

Lise Tormod Linus Malmberg
VD, Cordial Styrelseordförande, Cordial
Lise.Tormod@Cordial.se       Linus.Malmberg@Cordial.se
0709-76 10 91 0727-30 00 00

Om Cordial

Cordial är en svensk managementrådgivare som designar, leder och förstärker transformationer inom företag och organisationer. Detta genom att skapa genomförandekraft som ger verkliga resultat. Cordial har etablerat ett välbeprövat och erkänt ramverk som länkar affärsstrategiska val med strukturella konsekvenser och en konkret transformationsagenda.

Läs mer: www.cordial.se