Cordovan Group startar navbolag i Belgien

Snabbväxande management- och kommunikationskonsulten Cordovan Group etablerar sig nu med ett navbolag i Bryssel. Jämte tidigare och pågående etableringar och förvärv i London är etableringen i Belgien ett led i ambitionen att bli en av de ledande konsultgrupperna på europanivå inom marknad, sälj och affärsutveckling.

Som grupp arbetar Cordovan med många internationella kunder. Syftet med etableringen i Belgien är att växa tillsammans med dessa ut på Europamarknaden. Genom tillträdande VD, Paul Nauwelaerts, får Cordovan BVBA i Belgien dessutom flera nya kunder redan från start. Paul Nauwelaerts har lång och väldokumenterad erfarenhet från kunder som VAN RAAK Oil & Oil derivates, BEKAERT Steel & Building Products. GROUP 4 Security & Safety och Flemish Goverment.

Cordovan BVBA kommer att på plats erbjuda våra kunder varumärkestjänster, strategikonsultning och utveckling av digitala lösningar för sälj och marknadsföring.

- Nyligen lanserade Cordovan Group Stefan Lorentzons nya bok ”EU Paradoxen”, en bok som återger Stefan Lorentzsons år som Volvos lobbyist i Bryssel – erfarenheter och kontakter som vi i samband med etableringen på Brysselmarknaden hoppas kunna få mycket användning av, säger Magnus Penker koncernchef på Cordovan Group.

För ytterligare information kontakta:
Magnus Penker, VD och koncernchef Cordovan Group, tel + 46 708-200 244

Om oss

Cordovan Group AB (Publ) är en management- och kommunikationskonsult som stöttar kunderna i strategiska förändringsprocesser. Målet är att skapa bestående förändringar på sista raden. Verksamheten bedrivs i två affärsområden: Communication som handlar om att hjälpa uppdragsgivarna att tydliggöra mervärden och bygga lönsamma kundrelationer, samt Performance som arbetar med att säkerställa att valda affärs- och varumärkesstrategier omsätts i praktisk handling.