Core Ventures emitterar konvertibla skuldebrev till institutionella investerare

Core Ventures emitterar konvertibla skuldebrev till institutionella investerare. I enlighet med det beslut som togs vid Core Ventures bolagsstämma den 26 januari har företaget emitterat konvertibla skuldebrev på totalt 100 miljoner kronor till institutionella investerare i Sverige och utlandet med 6:e AP-fonden som största enskild institution. - Förlagslånet ger oss ett större rörelsekapital och bättre möjligheter att genomföra kontantinvesteringar i intressanta företag, säger Franco Fedeli, vd för Core Ventures. Core Ventures rapporter publiceras 27 april, 24 augusti och 27 oktober. För mer information, kontakta: Mathias Österdahl Core Ventures AB (publ) Telefon: 08-789 61 75 E-post: osterdahl@dof.se Om Core Ventures Core Ventures (fd. Svenska Koppar) är idag ett riskkapitalbolag som fokuserar tydligt på tillväxtföretag i den nya ekonomin. Den senaste tidens investeringar omfattar bland annat Thalamus (Advantech), Glocalnet, Castcom och Halogen. Målsättningen är att vara ett naturligt alternativ för de aktieägare som önskar placera i en portfölj av onoterade framtidsföretag. Core Ventures är noterat på Nya Marknaden vid OM Stockholmsbörsen. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00550/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/15/20000315BIT00550/bit0002.pdf