COREM HYR UT 5 300 KVM I BORÅS

Corem välkomnar en ny hyresgäst när företaget Transbaltika flyttar in i fastigheten Rotorn 1 på Industrigatan 10 i Borås. Transbaltika tillträder 5 300 kvm i början av december i år.

Fastigheten Rotorn 1 är belägen i Ramnaslätt industriområde i Borås och utgörs huvudsakligen av lager- och distributionslokaler. Transbaltika är en speditör med fokus på transporter mellan Sverige och Baltikum.

"Vi är väldigt glada över att Transbaltika valt oss. Tillsammans med våra övriga satsningar och uthyrningar i Borås stärker vi vår position i regionen.” , säger Eva Landén, VD på Corem.

" Etableringen på Industrigatan är ett led i vår tillväxt. Lokalerna är väl anpassade för vår verksamhet. Vi ser fram emot samarbetet med Corem Property Group , säger Johan Alsin på Transbaltika.

Corem Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i logistikområden i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corems stam- och preferensaktier är noterade på NASDAQ Stockholm, Midcap.

Om oss

Corem Property Group AB (publ) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar lager-, logistik-, industri- och handelsfastigheter i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corem är noterat på NASDAQ OMX Stockholm.

Citat

Eva Landén