COREM JOBBAR FRAMÅT I JORDBRO

Corem utökar fastighetsbeståndet i Region Stockholm genom förvärv av ytterligare två fastigheter i Jordbro, belägna i direkt anslutning till det i höstas förvärvade beståndet i området.

Fastigheterna Jordbromalm 5:2 och 5:3 omfattar tillsammans lokaler för handel/lager om ca 6 200 kvm uthyrbar area samt en markareal om totalt cirka 22 000 kvm. Lokalerna kommer vid förvärvstidpunkten vara vakanta och hanteras inom fastighetsutvecklingsverksamheten.

Förvärvet görs som bolagsförvärv till ett underliggande fastighetsvärde om cirka 75 mkr, med tillträde av fastigheterna senast 1 april.

Vi är väldigt nöjda med att i höstas etablerat oss i Jordbro och att så snabbt kunna bygga vidare på vårt fastighetsbestånd i området. De två fastigheter vi nu förvärvar ligger i absolut bästa mikroläge, i porten till Företagsparken. Vi ser med stor tillförsikt fram emot att utveckla befintliga lokaler och den outnyttjade byggrätten på fastigheterna. Vi ser fortsatt en oerhört stark efterfrågan på lokaler i Söderort och i och med det här förvärvet har vi möjlighet att erbjuda marknaden ett spännande alternativ.” säger Eva Landén, VD på Corem.

Corem Property Group AB (publ.) är ett fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i logistikområden i Sverige samt i Danmark. Corems övergripande mål är att vara det ledande fastighetsbolaget inom sitt segment i kombination med att ge bolagets aktieägare en långsiktigt hög och stabil avkastning på eget kapital. Corem Property Group AB (publ.) är noterat på NASDAQ Stockholm, Mid Cap.

Eva Landén