Milstolpar uppnådda nu tar Neurovive in 124 miljoner kr

Report this content

Nu när kursen är så låg har vd Erik Kinnman passat på att köpa aktier. ”Vi har en mycket lägre värdering än liknande bolag,” berättar han i en ny intervju. ”Vår styrka är att vi har ett erfaret team som framgångsrikt gjort denna resa flera gånger tidigare. Till skillnad från många andra så har vi en bred produktportfölj på en miljardmarknad. Med projekt som går enligt plan. Därför tar vi nu in kapital för att kunna fortsätta våra kliniska studier.”

Se hela intervjun här (Subtitle in English)

Bolaget

Neurovive Pharmaceutical AB är ett ledande företag inom mitokondriell medicin, 12 anställda och huvudkontoret finns på Medicon Village i Lund, Sverige.

Produkten

Neurovive utvecklar läkemedel för sällsynta sjukdomar, genom den kliniska utvecklingsfasen ut på marknaden. I produktporföljen finns projekt i olika fas; NeuroSTAT® i klinisk fas II för behandling av måttlig till allvarlig traumatisk hjärnskada och KL1333 i klinisk fas I för genetisk mitokondriell sjukdom. Forskningsportföljen omfattar också projekt för genetiska mitokondriella sjukdomar, cancer och NASH.

Potentialen

Neurovive har en diversifierad projektportfölj som under 2018 visat på stor vetenskaplig styrka. Sammanlagt beräknas marknaden i Europa och USA för mitokondriella sjukdomar vara värd 9-15 miljarder kr per år.

Aktier

Noterat på Nasdaq Stockholm, kortnamn NVP och tillgänglig för handel i USA på marknadsplatsen OTCQX Best market kortnamn OTC: NEVPF.

Mer information
Om du vill veta mer om bolaget eller önskar mer information om aktuella emissioner i de bolag som intervjuas kontakta oss via e-post info@corneliapr.com eller genom att gå med i Facebook-gruppen Cornelia News Network.

Läs mer om Neurovive på bolagets hemsida.

cornelianews.com