Sensec har intensifierat sin jakt på förvärv

Report this content

Intervju med VD Michael Pettersson för Sensec. “Vi ska växa”, säger Michael och berättar att hans team nu sitter med ett antal uppköpskandidater, varav ett par av dem är mycket intressanta.

Se hela intervjun med Sensecs VD fd polisen Michael Pettersson

Vi pratar även om listbyte, hans syn på kursen och hur deras verksamhet påverkats av försäljningen av dotterbolaget till Medirätt i somras. Vi får även en inblick i deras spännande verksamhet hur man skyddar påven vid statsbesök och hur mycket man egentligen ser i en bodyscanner.

Bolaget

Sensec är ett säkerhetsföretag som grundades redan 1982. Omsätter ca 90 miljoner kronor och har 25 anställda.

Produkten

Sensec försäljer, installerar, konsulterar och utbildar inom säkerhet och säkerhetsutrustning såsom röntgenutrustning, metalldetektorer, narkotika- och sprängämnesdetektorer, strålningsdetektorer, elektronisk övervakning, personlarm och trygghetslarm samt kameraövervakningsutrustning. Andra produkter är säkerhetskontroller vid in- och utpassering, bagagekontroll, fordons- och materialkontroll och kontroll av inkommande post och paket.

Försäljning

Kunderna är indelade i 10 olika segment och exempel på kunder är flygplatser, kärnkraftverk, fängelser, domstolsbyggnader, regerings- och riksdagsbyggnader. Sensec ansvarar för säkerheten vid event, som tex. Eurovision Song Contest i Stockholm, skyddar byggnader och personer vid statsbesök som Obama och påven.

Potentialen

Sensec ser en stor potential internationellt sett och har fullt fokus att expandera först till flera länder, först och främst i Norden.

Kursen

Bolaget är noterades på NGM, kortnamn SECS MTF och handlas till kursen 1,495 kr (20181005)

Mer information
Om du vill veta mer om bolaget eller önskar mer information om aktuella emissioner i de bolag som intervjuas kontakta oss via e-post info@corneliapr.com eller genom att gå med i Facebook-gruppen Global Investors VIP.

Läs mer om Sensec Holding på bolagets hemsida.

corneliapr.com