Terranet effektiviserar verksamheten

Report this content

Terranets nya VD Ola Samuelsson berättar i ny intervju om förändringarna som bolaget genomgår just nu med en ny ledning, slimmad organisation och ett fördjupad fokus på kärnverksamheten. Han berättar också om innebörden av deras senaste PM som fick kursen att rusa på börsen.

Se hela intervjun här

Bolaget

Terranet startades 2006 och har sitt huvudkontor i Lund, Sverige med etablerade sälj- och marknadsagenter i San José, Silicon Valley, Hyderabad, India, samt Taipei, Taiwan.

Produkten

Terranet levererar unik patenterad mjukvaruteknologi som möjliggör intelligent maskin-till-maskin-kommunikation och strömning av data oberoende av mobilnät eller andra hotspot-beroende nätverk. Med fokus på tre affärsområden: fordon till fordon, maskin till maskin och telefon till telefon.

Försäljning

Produkten är en mjukvara som integreras i annan utrustning.

Potentialen

I intervjun redogör Terranets nya VD för globala marknadstrender inom områdena självkörande bilar, IoT, artificiell intelligens och digitaliseringen av produktion- och logistik kedjor där TerraNet har en stor potential och är helt rätt positionerade med sin patenterade teknologi som nu är standard i branschen.

Kursen

Noterat på Nasdaq First North Premier, kortnamn TERRNT B och handlas till kursen 7,88 kr (20180829)

Mer information
Om du vill veta mer om bolaget eller önskar mer information om aktuella emissioner i de bolag som intervjuas kontakta oss via e-post info@corneliapr.com eller genom att gå med i Facebook-gruppen Global Investors VIP.

Läs mer om Terranet på bolagets hemsida

www.corneliapr.com