Marmorerad Silestone ger badrummet personlighet

Lyra, Lagoon och Helix från Silestones® Serier Nebula och Nebula Code är slitstarka ytor med unika ådringar som sätter en personlig prägel på ditt badrum och pekar på trenden där material och ytstruktur är i stort fokus.

Marmoreringar är ett hett inredningsfenomen som går igen i allt från marmormönstrade kuddar och tapeter till marmorerade lampor och bord. Med Silestone® Lyra, Lagoon, Helix och Bianco River kan du få en marmorerad yta men till skillnad från den vackra klassiska marmorn har Silestone® en mycket låg porositet samt hårdhet som gör ytan tålig mot fläckar, missfärgningar och repor.

Den minimalistiska, skandinaviska inredningsstilen med vita nyanser som bas kan med fördel brytas av med accentfärger, trämöbler, metalldetaljer i trendig koppar, olika ytstrukturer och kakelformat samt växter då allt fler efterfrågar personligare badrum. Badrummet har gått från att endast vara ett nödvändigt rum till att bli en miljö som man både spenderar mer tid i och vill visa upp.

Varje kvartsyta från Silestone® har unika ådringar där dess vackra strukturer ger associationer till naturens influenser och sätter en rustik prägel på badrummet. Tillsammans med högblanka ytmaterial och inredningsdetaljer i varma metaller skapas en levande dekor med starka kontraster.

För mer information, vänligen kontakta:
Johanna Strömberg, Prat PR
0722-52 81 52, johanna.stromberg@prat.se

Om Cosentino Group
Cosentino Group är ett globalt familjeföretag som tillverkar och distribuerar högkvalitativa, innovativa ytor för arkitektur och design. Som marknadsledande företag arbetar Cosentino tillsammans med sina kunder och partners för att skapa designlösningar som ger mervärde och inspiration i vardagen med banbrytande varumärken som Silestone®, Dekton®, Eco by Cosentino® och Sensa by Cosentino® som alla är ledande inom kategorierna kvarts-, ultrakompakta- och återvunna ytor samt skyddad granit för privat och offentlig miljö.

Företagets utveckling och framgång baseras på internationell expansion, innovativ forskning och utveckling, respekt för miljön och hållbarhet samt lokalt engagemang i utbildning, jämställdhet och arbetsmiljö där företaget är verksamt.

Cosentino Group distribuerar idag sina produkter och varumärken i mer än 60 länder direkt från huvudkontoret i Almeria, Spanien och från de egna anläggningarna i sjutton länder (Spanien, USA, Brasilien, Storbritannien, Irland, Tyskland, Österrike, Frankrike, Holland, Belgien, Italien, Schweiz, Sverige, Norge, Portugal, Mexiko och Australien). Det multinationella företaget har sju fabriker (sex i Spanien och en i Brasilien), femton produktionsanläggningar för kök och badrumsytor, en i Spanien och fjorton i USA, en intelligent logistiskplattform i Spanien, två distributionsnav i USA och mer än 70 omfattande distributions- och tjänsteplattformar, Cosentino Centers, över hela världen. Mer än 85 % av Cosentino koncernens omsättning kommer från internationella marknader.

www.cosentinogroup.netwww.silestone.com
www.dekton.com
www.ecobycosentino.com
www.sensabycosentino.com

Om Silestone® by Cosentino
Silestone® by Cosentino har revolutionerat den globala stenindustrin och är idag världsledande inom kvartsytor. Silestone® består av mer än 90 % naturlig kvarts - ett högteknologiskt material som är motståndskraftigt mot fläckar, stötar och repor och har en mycket låg absorptionsförmåga. Silestone® har hygieniska egenskaper, ett flertal produktgarantier, certifikat, kvalitet och ansvarstagande från Cosentino Group. Silestone® finns i över 60 färger, tre ytstrukturer, tre olika tjocklekar och många olika format. Tack vare dessa speciella egenskaper är Silestones® produkter mycket lämpliga att använda i kök, bad och andra utsatta ytor som laboratorier, sjukhus, hotell och restauranger. Silestone® finns representerat i några av världens mest unika byggnader, bland annat Hotel Burj Al Arab i Dubai, Wembley Stadium i London och Torre Agbar i Barcelona.

Som en pionjär inom kvartsytor har Silestone® revolutionerat den globala stenindustrin och tillväxten har lett till att varumärket idag är världsledande. Silestone® finns nu i var fjärde kök i Spanien. I USA har varumärket en marknadsandel på 75 % av alla kvartsytor och 7 % av alla köksbänkar. Silestone® var det första spanska varumärke som annonserade på Amerikanska Superbowl. Dessutom är Silestone® sponsor till The World’s 50 Best Restaurants.