SILESTONE® PÅ MILANOMÄSSAN 2011

Report this content

Under Milanomässan visade Cosentino Group en utställning med Silestone® inspirerad av Italiens 150 års jubileum.

I utställningen Authentic Life visades en specialdesignad soffa, den nya serien Nebula och en förhandsvisning av Bath Collection som lanseras under hösten.

På Milanomässan 2011 presenterade Cosentino Group, världsledande inom kvartsytor, en utställning med Silestone®. Utställningen inspirerades av den italienska statens 150-års jubileum och där fanns bland annat en specialdesignad soffa i italienska färger.

Soffan som är skapad i Silestone® har en mjuk och inbjudande design och är ritad av italienska Gritti Rollo. I utställningen fanns även en förhandsvisning av den nya Bath Collection som lanseras under hösten 2011.

För mer information och bilder vänligen kontakta:
Prat PR, presskontakt för Cosentino Group Scandinavia
Johanna Strömberg, 0722 52 81 52, johanna.stromberg@prat.se

Om Cosentino Group

Cosentino Group är ett globalt ledande företag inom produktion och distribution av kvartsytor och annan natursten. Koncernen består för närvarande av 6 fabriker, 17 produktionscentrum, 53 distributionsställen kallade Cosentino Centers och mer än 2 100 anställda spridda över hela världen. Cosentino Group förvaltar och kontrollerar all global distribution från huvudkontoret i Spanien, med Centers i 15 länder: USA, Mexiko, Brasilien, Spanien, Sverige, Storbritannien, Tyskland, Österrike, Nederländerna, Belgien, Frankrike, Irland, Schweiz, Italien och Portugal. Under 2010 kom nästan 70 % av omsättningen från internationella marknader.

Om Silestone® by Cosentino

Silestone® by Cosentino har revolutionerat den globala stenindustrin och är idag världsledande inom kvartsytor. Silestone® består av 93 % naturlig kvarts, det är ett högteknologiskt material som är motståndskraftigt mot fläckar, stötar och repor och har en mycket låg absorptionsförmåga. Silestone®  har hygieniska egenskaper, ett flertal produktgarantier, certifikat, kvalitet och ansvarstagande från Cosentino Group. Silestone® finns i över 60 färger, tre ytstrukturer, tre olika tjocklekar och många format. Tack vare dessa speciella egenskaper är Silestone® mycket lämpliga att använda i kök, bad och andra utsatta ytor som laboratorier, sjukhus, hotell och restauranger. Silestone® finns representerat i några av världens mest unika byggnader, bland annat Hotel Burj Al Arab in Dubai, Wembley Stadium i London och Torre Agbar i Barcelona.