Cramo förvärvar uthyrningsverksamhet i Stenungsund

Cramo förvärvar uthyrningsverksamhet i Stenungsund Cramo AB har förvärvat uthyrningsverksamheten in TNL Maskin AB. Totalt omfattas cirka 550 byggmaskiner. Verksamheten kommer att drivas vidare inom nuvarande fastighet, som dock inte ingår i uppgörelsen. Fem personer berörs av överlåtelsen. Cramo AB har träffat ett avtal med TNL Maskin AB i Stenungsund, genom vilket man övertar samtliga tillgångar inom rörelsen utom den fastighet i vilken verksamheten bedrivs. Verksamheten är främst inriktad på uthyrning av maskiner och annan utrustning till byggindustrin, men företaget har även privatkunder samt försäljning av olika tillbehör. "TNL Maskin AB har utvecklats mycket bra sedan starten 1999 och har en stark position på den lokala marknaden" säger Magnus Rosén, chef för Cramos svenska maskinuthyrning. "Tillsammans med vår egen verksamhet får vi nu en plattform som ger oss möjlighet till betydligt bättre service, och större åtaganden hos kunderna i området". "Verksamheten har vuxit i en takt som ställer krav på större resurser än vad vi som litet företag kan erbjuda", säger säljaren Tommy Lundmark, som kvarstår som chef. "Inom ramen för Cramo får vi tillgång till en avsevärt större och bredare maskinpark och kan 'följa med' i kundernas utveckling". Stockholm 2002-07-18 Cramo AB Koncernstab Kommunikation För ytterligare information, kontakta: Gunnar Glifberg, VD och koncernchef i Cramo AB, tel 08-623 5400 Magnus Rosén, chef Cramo Rent, tel 08-623 54 00 Cramo är en av norra Europas ledande uthyrningskoncernen med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Holland, Finland, Estland, Polen och Ungern. Genom över 180 service- och försäljningsställen hyr man ut maskiner, utrustning och flyttbara lokaler till industri, byggföretag och offentlig sektor. Omsättningen under 2001 var 2 miljarder kronor, med ett resultat före skatt på 255 MSEK. Antalet anställda var nära 900. www.cramo.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/18/20020718BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/07/18/20020718BIT00110/wkr0002.pdf