Flowscape och Ericsson i globalt erbjudande mot teleoperatörer

Report this content

Flowscape ingår ett femårigt avtal med Ericsson där Ericsson erbjuder Flowscapes produkter i sitt smart building-utbud mot teleoperatörer över hela världen. Operatörerna kommer att agera återförsäljare mot sina företagskunder vilket innebär att erbjudandet når flera tusen bolag globalt.

Ericsson har använt Flowscapes lösning på sitt huvudkontor i Kista sedan september 2017. Nu har man valt att inkludera Flowscape i företagets smart building-koncept riktat mot sina 350 teleoperatörskunder över hela världen. Avtalet ger operatörerna en avancerad, IoT-baserad lösning att i sin tur sälja till deras företagskunder vilket innebär att erbjudandet når tusentals bolag globalt.

Partneravtalet har en löptid på fem år. Den kombinerade lösningen kommer marknadsföras under namnet Ericsson Smart Buildings.

”Vi har valt Flowscape eftersom vi tycker att deras system är det mest konkurrenskraftiga på marknaden. Flowscape har visat flexibiliteten, kompetensen och viljan till ett nära samarbete vilket säkerställer att vi tillsammans kan bygga ett starkt erbjudande mot vår globala kundbas”, säger Jo Arne Lindstad, Global Director, Smart & Sustainable Cities på Ericsson.

I nästa steg ska Ericssons globala säljkår utbildas med målsättningen att börja sälja lösningen inom några veckor. Bedömningen är att samarbetet kommer börja påverka Flowscapes omsättning under 2019.

”Det här är ett enormt lyft för Flowscape, en game-changer. Vi har nu möjligheten att nå en global marknad tack vare Ericsson och deras teleoperatörskunders säljare och personal. Det känns fantastiskt att få detta förtroende från en av världens ledande tillverkare av telekom-utrustning” säger Peter Reigo, VD på Flowscape.

Peter Reigo, VD Flowscape, telefonnummer: +46709424687, email: peter.reigo@flowscape.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som Crowdsoft Technology AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 21 maj 2018.

Kort om Flowscape AB

Flowscape är ”the modern office flowmaker”. Genom att erbjuda toppmodern IoT-baserad teknologi, minskar Flowscape tidsödande och ökar interaktion och produktivitet bland kollegor. Huvudfunktionen, Flowmap, ger företag en överblick av kontoret och möjliggör att man snabbt hittar rum, skrivbord, kontorsutrustning och kollegor.

Flowscape har en stark kundbas med över 100 kunder varav fler än 25 multinationella bolag såsom Telia, Ericsson och Kinnarps. Partners inkluderar Atea, Fujitsu, Ricoh, Ericsson och Cisco. Med kontor i Stockholm, Karlskrona och London, växer teamet bestående av 30 flowmakers kontinuerligt.

För mer information, besök www.flowscape.se

Kort om Crowdsoft Technology AB

Crowdsoft levererar en helt ny typ av kommunikationssystem för operativt trygghets- och säkerhetsarbete som möjliggör stora vinster för en rad olika typer av företag och organisationer. Systemen är utformade med användarvänliga applikationer för smartphones och en central serverlösning för koordinering av stora informationsflöden. Affärsmodellen bygger på abonnemang, vilket innebär små initiala investeringar för kunder och återkommande intäkter för Crowdsoft. Aktien är listad på AktieTorget med kortnamn CROWD.

För mer information, besök www.crowdsoft.com