Kommuniké från årsstämma i Crowdsoft Technology AB (publ)

Idag, den 18 maj, hölls årsstämma i Crowdsoft Technology AB (publ). Nedan följer en sammanfattning av besluten. Besluten fattades med erforderlig majoritet.

Fastställande av resultaträkningar, balansräkningar, disposition avseende bolagets förlust
Årsstämman beslutade att fastställa balansräkning, resultaträkning, koncernbalansräkning och koncernresultaträkning. Årsstämman beslutade att disponera ansamlad förlust i ny räkning.

Ansvarsfrihet för styrelsens ledamöter och verkställande direktören
Årsstämman beslutade att bevilja styrelsens ledamöter och den verkställande direktören ansvarsfrihet för räkenskapsåret 2016.

Bestämmande av antalet styrelseledamöter, styrelsesuppleanter, revisorer samt fastställande av arvoden åt styrelsen och revisorer
Årsstämman beslutade i enlighet med valberedningens reviderade förslag att styrelsen skall bestå av fem (5) styrelseledamöter utan styrelsesuppleanter, samt att utse ett (1) registrerat revisionsbolag utan suppleant. Stämman beslutade vidare i enlighet med valberedningens förslag att styrelsearvode skall utgå med 100 000 kronor till styrelsens ordförande och med 50 000 kronor vardera till övriga styrelseledamöter. Härigenom kommer det totala styrelsearvodet att uppgå till 300 000 kronor för kommande räkenskapsår.

Val av styrelse och revisor
Årsstämman beslutade i enlighet med valberedningens reviderade förslag att omvälja Urban Fagerstedt, Lennart Gillberg, Henrik Tjernberg och Lena Torlegård som styrelseledamöter samt att välja Sverker Littorin som ny styrelseledamot. Henrik Tjernberg omvaldes som styrelseordförande.

Stämman beslutade vidare i enlighet med valberedningens förslag att omvälja Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB som bolagets revisor. Öhrlings PricewaterhouseCoopers AB har meddelat att auktoriserade revisorn Henrik Boman fortsatt kommer att vara huvudansvarig revisor.

Beslut om procedurer för att utse ledamöter av valberedning
Årsstämman beslutade att anta de principer som valberedningen föreslår för valberedning, hur valberedningens ledamöter ska utses och valberedningens uppgifter. Beslutades vidare att valberedningen skall bestå av fyra (4) ledamöter och att inget arvode utgår till ledamöterna i valberedningen. Beslutades vidare att till ledamöter i valberedningen välja Fredric Forsman, Mats Dahlin, Patric Sjölund och Henril Tjernberg

Stockholm i maj 2017
Crowdsoft Technology AB (publ)