• Crown Energy/

Crown Energy skriver avtal med Proger, en stor internationell ingenjörs- och konsultfirma, avseende Irakprojektet

Crown Energy AB (publ) (”Bolaget” eller ”Crown Energy”) är glada att kunna meddela att man ingått avtal med Proger S.p.A., en internationellt erkänd italiensk ingenjörs- och konsultfirma. Proger kommer att utföra ett brett spektrum av tekniska tjänster och affärssupport för vårt irakprojekt.

Proger S.p.A. har över 60 års erfarenhet som konsulter inom ingenjörs- och konstruktionsindustrin och har bland annat ett stort antal internationella olje- och gasbolag som kunder. Proger har under senare tid byggt upp exceptionell expertis, operativ kunskap och erfarenhet i Irak och över större delar av mellanöstern.

Proger är nu redo att erbjuda ett brett spektrum av tjänster som behövs för att utveckla ett olje- och gasprojekt som Crown Energys för att ta det från start till utbyggt projekt. Proger är mycket entusiastiska att tillsammans med oss utveckla potentialen för vår iraklicens och att ta ett brett ansvar för utvecklingen av detta projekt. Vi ser mycket fram emot att etablera ett starkt samarbete och relation med Proger, vilket förväntas att komma till gagn för Bolaget och dess aktieägare.

Om Proger S.p.A

Grundat 1951 i Pescara i Italien, blev Proger förra året rankat högst i Italien bland ingenjörs- och konsultfirmor. Proger erbjuder ingenjörstjänster, management och EPC-tjänster (planering, upphandling och genomförande) inom infrastruktur, energi och olje- och gassektor. Med över 1 300 anställda i 15 länder och med en omsättning om 125 miljoner euros under 2016.

För mer information om Proger S.p.A., vänligen besök deras hemsida www.proger.it.

-----------------------------------

Denna information är sådan information som Crown Energy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2017 kl. 8:45 CET.

Kontakta VD Andreas Forssell, Crown Energy AB

Crown Energy är ett internationellt olje- och gasbolag som bedriver prospektering i Afrika och Mellanöstern. Värdetillväxt i bolaget skapas genom att utveckla tillgångar i tidiga faser för att i en förlängning introduceras till lämplig aktör inom olje- och gasindustrin för vidareutveckling och produktion. Mer information finns på www.crownenergy.se.