Förändring av antalet aktier och röster i Crown Energy AB

Crown Energy AB (publ) (”Crown Energy”) har, enligt tidigare offentliggjord information, genomfört en riktad emission omfattande totalt 363 401 823 nya aktier inom det nya aktieslaget C-aktier. Emissionen har resulterat i att antalet aktier och röster i Crown Energy har förändrats.

Under februari månad 2016 slutfördes den riktade (underkurs) emission som bolagsstämman beslutade om den 12 december 2016.

Före emissionen uppgick såväl antalet stamaktier som röster till 92 547 379. Genom emissionen har ett nytt aktieslag, C-aktier, införts, och i och med detta har antalet C-aktier ökat med 363 401 823 och antalet röster med 1 196 328 234.

Det totala antalet aktier i Bolaget uppgår per den 28 februari 2017 till 455 949 202, varav 92 547 379 är stamaktier och 363 401 823 är C-aktier. . Stamaktier medför tio (10) röster och aktier av serie C medför en (1) röst. Befintliga aktier innan emissionen är stamaktier. Det totala antalet röster per den 28 februari 2017 uppgår till 1 288 875 613.

Aktiekapitalet uppgår efter förändringen till cirka 13 404 709,06  kronor.

Denna information är sådan information som Crown Energy AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom nedanstående kontaktpersons försorg den 28 februari 2017 kl. 8:30 CET.

Vänligen kontakta Andreas Forssell, VD, Crown Energy AB

Crown Energy är ett internationellt olje- och gasbolag som bedriver prospektering i Afrika och Mellanöstern. Värdetillväxt i bolaget skapas genom att utveckla tillgångar i tidiga faser för att i en förlängning introduceras till lämplig aktör inom olje- och gasindustrin för vidareutveckling och produktion. För mer information besök gärna www.crownenergy.se