Crunchfishs COO lämnar företaget

Carl Tönsgård, Chief Operating Officer och medlem i ledningsgruppen, väljer att lämna Crunchfish för att starta egen verksamhet som potentiellt kan leda till fortsatt samarbete framöver. Han är kvar i sin roll fram till slutet av januari 2018 och rekryteringsprocessen för hans efterträdare har inletts.

”Carl Tönsgård har varit en tillgång för bolaget, men jag har respekt för önskan att gå vidare och vill uttrycka min stora uppskattning för Carls värdefulla insatser på Crunchfish”, säger Joakim Nydemark, VD på Crunchfish.

VD Joakim Nydemark
Telefon 0706 351 609,
joakim.nydemark@crunchfish.com

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission

Denna information är sådan information som Crunchfish AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s Marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående persons försorg, för offentliggörande den 8 november 2017.

Crunchfish utvecklar och marknadsför AR-teknologi för m-handel samt industriella-, mobila och sociala applikationer. Vår mjukvara skapar nya interaktionsmöjligheter. Touchless A3D® gör det möjligt att styra elektronik med gester och aBubbl® gör det möjligt att aktivera förstärkt verklighet eller AR (Augmented Reality) i vilken tredjepartsapplikation som helst. Crunchfishs teknologi licensieras till både tillverkare av konsumentelektronik och applikationsbolag och finns för närvarande tillgänglig i enheter och applikationer från flera globala aktörer. Crunchfish är noterat vid Nasdaq First North sedan 2016. Företaget grundades 2010 och har huvudkontor i Malmö.  Besök crunchfish.com (http://www.crunchfish.com/) för mer information.