Aggregate investerar i Cryptzone för en större mediakampanj

Cryptzone, den ledande leverantören för förebyggande av informationsläckage i Norden, har idag kommit överrens om att samarbeta med Aggregate. IT företaget har nyligen ändrat sitt namn från Secured eMail AB till Cryptzone AB för att bättre reflektera vår prisbelönta säkerhetsportfölj. Aggregate kommer med sin långa erfarenhet av varumärkeslansering och mediaresurser att guida Cryptzone i deras lansering av sitt nya namn över en 12 månadersperiod i Norden. Samtidigt kommer Aggregate att investera i Cryptzone och bli en av bolagets 10 största ägare.

”Jag ser fram emot detta samarbete med tillförsikt”, säger Peter Davin, VD för Cryptzone. ”Idag gäller det lika mycket att synas på marknaden som att ha en bra produkt för att bli en vinnare. Nu har vi fått Aggregate som guide och resurs i detta så enormt viktiga arbete, vilket kommer stärka oss väsentligt.”

”Cryptzone är ett högintressant bolag, väl positionerat för framtida digital kommunikation och förvaring av information. Dessutom på en global marknad, där Cryptzone har stora möjligheter att nå ut med sitt erbjudande”, tycker Patrik Rosén, VD för Aggregate.

Samarbetet startas upp under hösten 2007

Om oss

Cryptzone är en erkänd marknadsledare inom området för förebyggande av informationsläckage som säkrar både vilande information och information i rörelse genom sin industribeprövade säkerhetsplattform ”Simple Encryption Platform” (SEP). Cryptzone tillhandahåller en säkerhetsteknologi med stor användarvänlighet och enkel förståelse som på enkelt sätt implementeras i organisation. Detta resulterar i ökad användning och förbättrar den övergripande informationssäkerheten och minimerar risken för informationsläckage. Med Cryptzone kan användare säkra email, filer, foldrar, diskar, USB-minnen och mobila enheter utan att behöva ändra sitt sätt att arbeta samtidigt som IT- avdelningarna har full kontroll över användarrättigheterna. Mer information om företaget och dess utbud av krypteringslösningar finns på www.cryptzone.se.