Europeiska Kommissionen nominerar Secured eMail till IST Prize

Secured eMail har nominerats till IST Prize år 2006. Secured eMail var ett av två svenska bolag som nominerades.

The European Information Society Technologies Prize (ESITP) är ett pris som tilldelas banbrytande produkter som representerar spetskompetens av Europeisk innovation i IT branschen. De olika applikationerna utvärderades av oberoende experter från 16 Europeiska länder. Applikationerna nominerades av Euro-CASE och beslutet till nomineringen fattades av Europeiska Kommissionen. De nominerade har framgångsrikt avklarat de omfattande utvärderingsprocesser som resulterar i kvalitetsstämpeln “Nominee for the European IST Prize”. De nominerade erhåller värdefull publicitet och massmedial övervakning. ”Vi är otroligt tacksamma för nomineringen då den reflekterar hur viktig och betydelsefull vår produkt är. Ett fantastiskt erkännande av det innovativa arbete vi genomför här på företaget” Peter Davin, VD Secured eMail Prisceremonin för IST priset kommer att äga rum den 23:e mars 2006 på Vetenskapsakademin i Wien, Österrike. Den Europeiska kommissionen kommer att välja ut 20 vinnare av IST Prize och upp till tre storartade förstapristagare av de totalt 60 nominerade. För ytterligare information vänligen kontakta: Peter Davin, VD Secured eMail. Tel: 031- 773 86 00. Mobil: 0701-839 199 Email:peter.davin@securedemail.com Natasha Nay, Information Coordinator på Secured eMail Tel: 031 - 773 86 31, Email: natasha.nay@securedemail.com Secured eMail® är ett krypteringsprogram för säker e-post. Programmet använder den mest avancerade krypteringsstandarden AES tillsammans med den unika patenterade metoden System SKG för att generera krypteringsnycklar. Med Secured eMail blir elektronisk kommunikation säker både för enskilda personer, företag och organisationer.

Om oss

Cryptzone är en erkänd marknadsledare inom området för förebyggande av informationsläckage som säkrar både vilande information och information i rörelse genom sin industribeprövade säkerhetsplattform ”Simple Encryption Platform” (SEP). Cryptzone tillhandahåller en säkerhetsteknologi med stor användarvänlighet och enkel förståelse som på enkelt sätt implementeras i organisation. Detta resulterar i ökad användning och förbättrar den övergripande informationssäkerheten och minimerar risken för informationsläckage. Med Cryptzone kan användare säkra email, filer, foldrar, diskar, USB-minnen och mobila enheter utan att behöva ändra sitt sätt att arbeta samtidigt som IT- avdelningarna har full kontroll över användarrättigheterna. Mer information om företaget och dess utbud av krypteringslösningar finns på www.cryptzone.se.