Green Cargo tar ombord CSC på förändringsresa

STOCKHOLM, SVERIGE, 16 oktober - CSC (NYSE: CSC) har tecknat ett femårigt IT-outsourcingavtal värderat till mer än 170 miljoner SEK med Green Cargo AB. Enligt avtalet kommer CSC att leverera ett brett utbud av IT-tjänster för Green Cargo, inklusive service desk, desktop support, datacenter tjänster, applikationsförvaltning och applikationsutveckling.

– Efter noggrann utvärdering av ett flertal leverantörer valde vi CSC, eftersom det ger oss tillgång till kompetens och teknologi som stödjer och moderniserar vår verksamhet och därmed ökar värdet av IT-leveransen, säger Ulrika Wiik, CIO på Green Cargo. Kontraktet är ett första steg på en resa för Green Cargo IT för att möjliggöra att företagets framtida affärsmål uppnås.

CSC levererar heltäckande IT-tjänster för rese- och transportföretag över hela världen och har 28 kunder inom järnvägsbranschen i hela Europa, inklusive Network Rail, Thalys, Veolia Transport, SNCF och Rail Cargo Austria.

– Vi är mycket glada över att Green Cargo uppmärksammat vår breda kompetens inom detta område och har valt CSC som partner i sin förändringsresa. Det är ett viktig steg i vår tillväxtstrategi i Sverige och vi ser fram emot att leverera proaktiva kvalitativa IT-tjänster till Green Cargo, säger John Walsh, Vice President & General Manager CSC Nordic.

– Det är en spännande utmaning för oss att våra kunder återfinns bland de som levererar högsta kvalitet till sina kunder. Det ställer motsvarande krav på oss i partnerskapet. Det är en utmaning vi gärna antar och som vi känner oss väl rustade att möta, säger Peter Arrhenius, VD CSC Sverige AB.

Peter Arrhenius, VD CSC Sverige AB,

T: 46 (0) 768 860 030; E: parrhenius@csc.com

Om CSC
CSC är en global ledare inom nästa generations informationsteknik, IT-tjänster och lösningar. Företagets affärsidé är att ge sina kunder möjlighet till maximal avkastning på sina teknikinvesteringar. CSC har cirka 79 000 medarbetare och intäkter om USD 13 miljarder för det senaste räkenskapsåret. För mer information, besök företagets webbplats på www.csc.com.

Taggar:

Snabbfakta

Statliga Green Cargo tar ombord IT outsourcing-företaget CSC för en gemensam resa mot hållbar lönsamhet.

Vi antar gärna utmaningen att ha kunder med högsta kvalitetskrav
Peter Arrhenius, VD CSC Sverige AB,