Vattenfall väljer CSC för att bygga nästa generations IT-arbetsplats

Nätverks- och kommunikationstjänster kommer att levereras tillsammans med AT & T

Stockholm, Sverige 31 mars 2015 - CSC (NYSE: CSC) CSC, global ledare inom nästa generations IT-lösningar, har valts av det svenska energiföretaget Vattenfall att bygga och leverera nästa generations IT-arbetsplats. De nätverks- och kommunikationstjänster, som sömlöst kommer att levereras genom CSCs strategiska globala partner AT & T (NYSE: T), inkluderar den innovativa IT-arbetsmiljölösningen, CSC MyWorkStyle. Kontraktet löper över fem år med möjlighet till förlängning två gånger för ytterligare ett år. Det innefattar cirka 30 000 pc-användare i sju länder inom Vattenfall.

– För att fortsätta vara konkurrenskraftiga är det mycket viktigt för Vattenfall att vara fokuserade på vår kärnverksamhet samtidigt som vi har effektiva, flexibla och säkra IT-tjänster. CSC tillsammans med AT & T klarade av att möta våra krav och vi valde dem efter en hårt konkurrensutsatt bedömning som innefattade flera leverantörer, säger Claes Wallnér, CIO, Head of IT Vattenfall.

– Vi är hedrade över att Vattenfall har valt oss som sin partner för IT-outsourcing, säger John Walsh, Vice President & Managing Director Nordic & Baltic Region CSC. Sverige är en av våra huvudmarknader och detta avtal med Vattenfall är ett viktigt steg för att genomföra vår strategi att leverera standardiserade nästa generations IT-lösningar till den Nordiska marknaden, tillsammans med våra globala partners.

CSC är välkända för outsourcing som innefattar personalövertagande. Som en del av affären planeras att ett antal medarbetare kommer att överföras till CSC och AT & T.

– Vi ser fram emot att välkomna Vattenfallanställda till CSC, fortsätter John Walsh. CSC erbjuder en uppsjö av möjligheter för dessa medarbetare att vidareutveckla sin IT-kompetens.

– Vattenfalls kritiska tillgångar är i säkra händer. Vi är stolta över att vårt mycket säkra globala nätverk gör det möjligt för Vattenfall att kommunicera snabbt och tryggt runt om i världen. Vi är också glada över att se hur Vattenfalls verksamhet gynnas av vår globala kompetens tillsammans med CSCs molntjänster, säger Steve Caniano, Vice President, AT & T Mobile and Business Solutions.

CSC MyWorkStyle är standardiserade lösningar för att tillhandahålla användarnära tjänster som en service.

– Vattenfall sökte en stark partner med kapacitet att leverera en innovativ och framtidssäkrad IT-arbetsplatslösning till sina medarbetare, säger Joergen Jakobsen, General Manager Diversified Industries, CSC Norden. I samarbete med AT & T kunde vi presentera en konkurrenskraftig nätverksservice med hög säkerhet, kvalitet och pålitlighet.

Catrine Larsson

Senior Manager Marketing Communications

m +46 768 86 00 60clarsson@csc.com

Om CSC

CSC är en global ledare inom nästa generations informationsteknik, IT-tjänster och lösningar. Företagets affärsidé är att ge sina kunder möjlighet till maximal avkastning på sina teknikinvesteringar. CSC har cirka 72 000 medarbetare och intäkter om USD 12,6 miljarder för det senaste räkenskapsåret. För mer information, besök företagets webbplats på www.csc.com

Om Vattenfall

Vattenfall är ett svenskägt energiföretag med verksamhet i Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark, Storbritannien och Finland. Vattenfalls vision är att utveckla en hållbar och bred europeisk energiportfölj och att vara ett av de företag som leder utvecklingen mot ett miljömässigt hållbart energisystem.

About AT & T

AT&T Inc. (NYSE:T) helps millions of people and businesses around the globe stay connected through leading wireless, high-speed Internet, voice and cloud-based services. We’re helping people mobilize their worlds with state-of-the-art communications, entertainment services and amazing innovations like connected cars and devices for homes, offices and points in between. Our U.S. wireless network offers customers the nation’s strongest LTE signal and the nation’s most reliable 4G LTE network. We offer the best global wireless coverage*. We’re improving how our customers stay entertained and informed with AT&T U-verse® TV and High Speed Internet services. And businesses worldwide are serving their customers better with AT&T’s mobility and highly secure cloud solutions.

Additional information about AT&T products and services is available at http://about.att.com. Follow our news on Twitter at @ATT, on Facebook at http://www.facebook.com/att and YouTube at http://www.youtube.com/att.

© 2015 AT&T Intellectual Property. All rights reserved. AT&T, the Globe logo and other marks are trademarks and service marks of AT&T Intellectual Property and/or AT&T affiliated companies. All other marks contained herein are the property of their respective owners.

Reliability and signal strength claims based on nationwide carriers’ LTE. Signal strength claim based ONLY on avg. LTE signal strength. LTE not available everywhere.

*Global coverage claim based on offering voice and LTE data roaming in more countries than any other U.S. based carrier, and offering the most wireless smartphones and tablets that work in the most countries.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Claes Wallnér, CIO, Head of IT Vattenfall
Vi är hedrade över att Vattenfall har valt oss som sin partner för IT-outsourcing.
John Walsh, Vice President & Managing Director Nordic & Baltic Region CSC
Steve Caniano, Vice President, AT & T Mobile and Business Solutions