Bengt Hagander blir ny VD på CTEK Creator Group

Bengt Hagander har blivit utnämnd till ny VD på CTEK Creator Group. Han kommer närmast från Gylling Invest, där han framgångsrikt utvecklade nya start-up företag inom olika marknadssegment.

Dessförinnan var han VD på Optima Batteries, marknadsledare inom högteknologiska batterier, dit han kom efter sin tid som VD på Tetra Pak Distribution Americas Inc.

Bengt Hagander efterträder Jarl Uggla som framgångsrikt har lett CTEK Creator Group under en period med stor tillväxt, och där han har förberett bolaget för fortsatt positiv utveckling.

- Bengt Haganders branschspecifika erfarenheter tillsammans med hans stora erfarenheter av att utveckla entreprenördrivna tekonologiföretag gör att han passar väldigt bra för detta snabbväxande företag, och vi är väldigt nöjda med att ha honom ombord, säger Hans Stråberg, styrelseordförande, CTEK Creator Group.

Den 23 augusti börjar Bengt Hagander sitt nya uppdrag.

För mer information, kontakta:

Marknads- och varumärkeschef Jan-Ulf Söderberg, 0705 – 57 70 45

CTEK-Creator Group är världens ledande tillverkare av primärswitchade batteriladdare och närliggande utrustning, såväl som att vara ett expansivt produktutvecklingsföretag. Från sitt huvudkontor i Vikmanshyttan, Sverige, utvecklar CTEK batteriladdare som regelbundet blir toppnoterade i tester mot konkurrenter, och som på ett användarvänligt sätt hjälper människor att underhålla och optimera sina fordon. Stora internationella varumärken som SCA, ABB och 3M tillhör Creator:s kunder, och bland CTEK:s huvudmarknader finns Norden, Benelux, Italien och Australien. Företagets omsättning var SEK 334 millioner under 2010.

Taggar: