CTEK Sweden förvärvar laddningsverksamheten från Inelco Group

Från och med den 1 November 2013 har CTEK Group, med sitt huvudkontor i Vikmanshyttan i Sverige, förvärvat batteriladdningsverksamheten från Inelco Group.

CTEK Group utvecklar, marknadsför och säljer blysyre- och litiumjonbatteriladdare. CTEK introducerade den första switch-mode teknikbaserade batteriladdaren i världen och är i nuläget marknadsledande på den globala marknaden. Förvärvet av batteriladdningsverksamheten från Inelco A/S kommer att stärka CTEK Group:s verksamhet och öka konkurenskraften inom det professionella och industriella segmentet.

Inelco Group som består av det danska företaget Inelco A/S och det polska företaget Inelco Polska Sp. z.o.o har sammanlagt 30 personer anställda.

CTEK Group ser fram emot att utveckla sammarbetet med kunder och leverantörer och utveckla den framtida verksamheten.

Jon Lind
VD CTEK Group

CTEK SWEDEN AB | ROSTUGNSVÄGEN 3
776 70 VIKMANSHYTTAN, SWEDEN
TEL: 0225-351 80 | FAX: 0225-351 95
info@ctek.com | www.ctek.com
Org. Nr. 556540-3234

CTEK Sweden AB utvecklar och tillverkar batteriladdare för alla typer av blysyrabatterier, både för privat och professionell användning.
CTEK är ett innovativt företag och har utvecklat en spjutspets-teknologi som gör deras batteri-laddare och tillbehör unika. Sedan starten år 2000 har CTEK sålt mer än 4 miljoner laddare i 60 länder runt om i världen och är en pålitlig leverantör till många av världens mest aktade fordonstillverkare.
Koncernen har 115 anställda och omsätter ca 350 miljoner kronor. Huvudkontoret ligger i Vikmanshyttan i Dalarna.
För ytterligare information, se www.ctek.se.

Taggar: