CTT Systems AB erhåller order från Lufthansa Technik avseende Zonal Comfort(TM) System till VIP flygplan. - Levererar Zonal Comfort(TM) System till ett listprisvärde av 1,5 MSEK. CTT Systems AB har erhållit en order från Lufthansa Technik gällande Zonal Comfort(TM) system som höjer luftfuktigheten i kabinen samt förhindrar kondensbildning i flygplanskroppen. Systemet skall installeras i ett VIP flygplan av typen Boeing Business Jet, BBJ2. Ordern med leverans under hösten 2004 har ett listprisvärde på 1,5 miljoner SEK. - Vi är glada över ytterligare en order från Lufthansa Technik på vårt Zonal Comfort(TM) system. Intresset för att förbättra luftkvaliteten ombord bara ökar och ökar, säger Torbjörn Johansson, VD för CTT Systems. CTT Systems AB (publ) är ett teknikbolag som verkar inom flygbranschen. Företagets affärsidé är att åtgärda de två fuktproblem som idag existerar i kommersiella flygplan, dels eliminera uppkomsten av kondensation mellan kabin och flygplanets ytterskal och dels erbjuda en förhöjd komfort i kabinen genom att höja fuktnivån. CTT: s produkter, Zonal Drying(TM) system och Zonal Comfort(TM) system skapar förutsättningar för en förbättrad lönsamhet och flygsäkerhet samt erbjuder en avsevärt förbättrad komfort för passagerare och kabinpersonal. CTT säljer dessa system till flygplanstillverkarna för installation under produktion av flygplanen och till flygbolagen för befintlig flygplansflotta. Företaget har sitt säte i Nyköping och är sedan mars 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information vänligen kontakta: Torbjörn Johansson eller Ulf Liljenberg VD Försäljnings- & Marknadschef CTT Systems AB CTT Systems AB Tel:0155-205901 08-6602159 Fax:0155-205925 08-6602169 E-post:torbjorn.johansson@ctt.se ulf.liljenberg@ctt.se Hem sida:www.ctt.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00920/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/11/03/20031103BIT00920/wkr0002.pdf