Inbjudan till presentation idag klockan 9.30

Report this content

CTT SYSTEMS AB (“CTT”), ledande leverantör av produkter för aktiv reglering och styrning av luftfuktigheten i flygplan, håller idag en webbsänd presentation med anledning av dagens offentliggörande att Boeing valt CTT som leverantör av luftfuktare till Boeing 777X (se separat pressmeddelande).

CTT håller en webbsänd presentation idag, fredag 20 januari, klockan 9.30 med anledning av att CTT utsetts till leverantör av luftfuktare till Boeing 777X.

Presentationen kan följas live på via följande länk:

Presentationen kommer hållas av VD Torbjörn Johansson. Efter presentationen finns möjlighet att ställa frågor via mejladress torbjorn.johansson@ctt.se eller direkt i lokalen.

Presentationen hålls hos Nyhetsbyrån Direkt på Jakobsbergsgatan 13 i Stockholm. Analytiker, ägare och media är välkomna att delta på plats.

Om CTT SYSTEMS CTT är marknadsledande leverantör av fuktregleringssystem till flygplan. CTTs anti-kondensationssystem - Zonal Drying™ - är standardutrustning på Boeing 787 och tillval på Airbus A350XWB och Boeing 737NG. CTTs luftfuktare är option för cockpit på Airbus A350XWB och på B787 samt option för besättningarnas viloutrymmen på A380 och A350XWB samt standard i alla viloutrymmen på B787. CTTs kabinbefuktningssystem Cair™ är tillgängligt som option på A350XWB. Besök även: www.ctt.se

För ytterligare information:
Torbjörn Johansson, VD, CTT Systems AB.
Tel. 0155-20 59 01 alt. mobil. 070-665 24 46 eller E-Post: torbjorn.johansson@ctt.se

CTT Systems AB (publ.) offentliggör denna information enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 januari 2017 kl. 08.30 (CET).