Rethinking Care Sweden AB meddelar rättelse av tidsperioder i delårsrapport första kvartalet 2018

Rethinking Care Sweden AB:s (“Rethinking Care”) offentliggjorde 2018-05-02 klockan 09.30 delårsrapport för perioden från januari till mars 2018. I rapportens finansiella del uppgavs fel tidsperioder i vissa rubriktexter (för balansräkning samt kassaflödesanalys). Delårsrapporten har korrigerats i dessa delar. Inga förändringar har gjorts i underliggande siffermaterial. Den rättade rapporten finns tillgänglig på Rethinking Cares hemsida samt som bifogad fil.

Denna information är sådan information som Rethinking Care Sweden AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 maj 2018 kl. 14:10 CET.

Rethinking Care Sweden AB (559049-5254) introducerar ett helhetskoncept inom vård och hälsa, uppbyggt på tre samverkande verksamhetsområden – ”Software as a service”, ”Care as a service” och ”Health as a service”, baserade på hög kompetens inom såväl hälso- och sjukvårdstjänster som IT-verktyg utvecklade för vården. Målet är enkelt och tydligt: mer vård och mindre resursanvändning med hjälp av IT-teknik och ett nytänkande inom leveransprocesser. Läs mer på www.rethinkingcare.se och www.curando.se