CybAero återfår exporttillstånd från ISP.

Efter överklagan har Inspektionen för Strategiska Produkter (ISP) upphävt sitt beslut att återkalla CybAeros tidigare erhållna exporttillstånd. Det numera giltiga exporttillståndet refererar till ett helikoptersystem för demonstrationsflygningar i Kina där slutkunden är AVIC Supply and Marketing Huabei CO., LTD.

Kontakt:
Michael Auerbach, Styrelseordförande

E-post: ir@cybaero.se

Informationen i detta pressmeddelande är sådan som CybAero ska offentliggöra enligt marknadsmissbruksförordningen. Informationen lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 26 april 2017 kl.13:00.

Läs på webben:  www.cybaero.se          Filmer: www.youtube.com/cybaero

CybAero utvecklar och tillverkar fjärrstyrda helikoptrar, så kallade RPAS (Remotely Piloted Aircraft System) med tillhörande sensorsystem för säkrare och kostnadseffektivare flygning i farliga miljöer.

Bolaget har fått stort internationellt genomslag med helikoptern APID One som kan anpassas för både försvarsverksamhet och civila uppdrag såsom kust- och gränsbevakning, räddningstjänst och kartering.

CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har cirka 50 anställda och är listat på NASDAQ First North sedan 2007.  FNCA Sweden AB är Certified Adviser.