Kommuniké från CybAero AB:s (publ) bolagsstämma 1 juni 2016

Stämman beslutade att fastställa den i årsredovisningen intagna resultaträkningen och balansräkningen.

Stämman beslutade att behandla årets resultat i enlighet med styrelsens förslag, innebärande att det för räkenskapsåret 2015 inte lämnas någon utdelning utan att fritt eget kapital balanseras i ny räkning.

Stämman beslutade att bevilja styrelsen och verkställande direktören ansvarsfrihet för deras förvaltning av bolagets angelägenheter under föregående räkenskapsår.

Stämman beslutade att styrelsen ska bestå av fem ordinarie ledamöter och inga suppleanter samt att ett registrerat revisionsbolag ska utses som revisor.

Stämman beslutade att arvode ska utgå till styrelsen i enlighet med valberedningens förslag, innebärande att arvode ska utgå med 150 000 kronor till styrelsens ordförande och med 75 000 kronor till var och en av styrelseledamöterna vilket ger ett totalt belopp om 450 000 kronor. Stämman beslutade att arvode till bolagets revisor ska utgå med belopp enligt godkänd räkning.

Stämman beslutade omval av styrelseledamöterna Claes Drougge, Jan Ahlgren, Michael Auerbach och Adam Rothstein samt nyval av Rolf Schytt. Vidare beslutade stämman om nyval av det registrerade revisionsbolaget Ernst & Young AB med auktoriserade revisorn Clas Tegidius som huvudansvarig för revisionen.

Stämman beslutade enhälligt om bemyndigande avseende nyemission i enlighet med styrelsens förslag, Bilaga 2.

Stämman beslutade med erforderlig majoritet om emission av teckningsoptioner i enlighet med aktieägaren Mikael Hults förslag, Bilaga 3. Stämman godkände således överlåtelsen av teckningsoptionerna till Deltagarna (enligt definition i förslaget till beslut).

För mer information vänligen kontakta:
Rolf Schytt, vd CybAero AB, tel 013-465 29 00 e-post: rolf.schytt@cybaero.se

Läs på webben:  www.cybaero.se          Filmer: www.youtube.com/cybaero

CybAero utvecklar och tillverkar fjärrstyrda helikoptrar, så kallade RPAS (Remotely Piloted Aircraft System) med tillhörande sensorsystem för säkrare och kostnadseffektivare flygning i farliga miljöer.

Bolaget har fått stort internationellt genomslag med helikoptern APID One som kan anpassas för både försvarsverksamhet och civila uppdrag såsom kust- och gränsbevakning, räddningstjänst och kartering.

CybAero har sitt huvudkontor i Mjärdevi Science Park i Linköping. Bolaget har cirka 50 anställda och är listat på NASDAQ OMX First North sedan 2007.  FNCA Sweden AB är Certified Adviser.