Claes Linusson är ny affärsenhetschef inom Cyber Com

Claes Linusson är ny affärsenhetschef inom Cyber Com Claes Linusson har tillträtt som chef för affärsenheten Business Solutions inom det snabbväxande konsultföretaget Cyber Com. Cyber Com Business Solutions är en affärsenhet inom affärsområde IT. Enheten består av tre företag och har tillsammans cirka 50 anställda med hög kompetens inom bl a utveckling av affärsystem, internet-integration och e- handel. Claes Linusson kommer närmast från en tjänst som regionchef på LärData där han ansvarat för östra regionens tre säljkontor. Claes har dessutom lång erfarenhet av säljledning och marknadskommunikation inom detaljhandel och IT-utbildning i internationella och svenska företag. Cyber Com erbjuder ett integrerat helhetskunnande inom IT, affärsutveckling och marknadskommunikation för effektiva och värdeskapande lösningar rörande kundens hela affärsprocess. Cyber Coms konsulter har hög kompetens inom bl a Internet-integration, webb- och systemutveckling, design, marknads-kommunikation, Internetbaserad utbildning, elektronisk handel samt affärsutveckling. Totalt finns nu 27 dotterbolag inom Cyber Com. Omsättningen under de första nio månaderna 1999 uppgick till 132,3 Mkr (+125%) med ett resultat på 8,1 Mkr (2,3 Mkr). I dag har drygt 300 personer avtal om anställning inom Cyber Com, som är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. Foto på Claes Linusson finns på www.cybercom.se/Press/Bildarkiv. För ytterligare information kontakta: Maria Svensson, informationschef Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB Telefon: 08 - 678 78 80 Mobiltelefon: 0708 - 644 708 E-post: maria.svensson@cybercom.se Läs mer på www.cybercom.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00240/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/12/20000112BIT00240/bit0002.pdf