Cyber Com och Software AG tecknar samarbetsavtal inom e-Business

Cyber Com och Software AG tecknar samarbetsavtal inom e-Business Det snabbväxande konsultföretaget Cyber Com tecknar samarbetsavtal med tyska Software AG - en av världens största leverantörer av mjukvara och integrationsteknologi. Avtalet gäller för svenska marknaden och avser konsult- och utbildningstjänster inom e-Business. Partnerskapet mellan Software AG Nordic A/S och Cyber Com baseras på båda parters dokumenterade erfarenhet och kunskap i integrerade systemlösningar, vare sig det avser applikationer, systemprogramvara, ERP, WEB-enabling, databaser eller annan typ. Partnerskapet ger möjligheter att skapa och leverera lösningar till kund som är kostnadseffektiva, säkra och funktionsmässigt högtstående med ett fokus på e-Business, speciellt XML och WAP. Cyber Com kommer via avtalet att erbjuda befintliga och nya kunder till Software AG i Sverige kvalificerad utbildning och duktiga utbildade konsulter inom Software AG:s produktsortiment. - Tillsammans med Software AG, Europas näst största softvaruhus, erbjuder vi nu marknaden väl beprövade, säkra system inom elektronisk handel och internet/intranetlösningar, säger Jan Rönngren, ansvarig för försäljning och marknad inom affärsområde e-Business. - Vårt samarbete med Cyber Com ger nya möjligheter för Software AG att stödja nuvarande svenska kunder, erbjuda svensktalade kurser på våra produkter och i övrigt nå den svenska marknaden. Vi får dessutom en möjlighet att erbjuda den svenska marknaden våra produkter tillsammans med en redan etablerad och stabil leverantör av konsulttjänster och utbildning, säger Ole Kock, VD Software AG Nordic A/S. Software AG är baserat i Darmstadt i Tyskland och är noterat på Frankfurt- börsen. Software AG är en av världens största leverantörer av mjukvara och integrationsteknologi. Verksamhetens produkter och tjänster används idag i mer än 90 länder. Software AG har mer än 2.300 anställda och omsatte över 713 milj. DEM under 1999, vilket är en tillväxt med 14% från 1998. Resultatet före skatt har växt till 129 milj. DM, en ökning med 48% i förhållande till 1998. Software AG Nordic A/S, etablerat 1984, är ett helägt dotterbolag till Software AG. Från kontoret i Taastrup servas kunder i Danmark, Norge, Sverige och Finland. Software AG Nordic har drygt 50 anställda och omsatte 67 miljoner DKK I 1998. Bland de svenska kunderna finns Electrolux, Sandvik AB, MoDo och Systembolaget. Cyber Com erbjuder ett integrerat helhetskunnande inom IT, e-Business, affärsutveckling och marknadskommunikation. Omsättningen för 1999 uppgick till 191.9 Mkr (f.g år 96.9 Mkr) med ett resultat efter finansnetto på 14,5 Mkr (f.g år 3,7 Mkr). Rörelseresultatet uppgår till 8,8 Mkr (f.g år 4,1 Mkr). I dag har drygt 350 personer avtal om anställning inom Cyber Com, som är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information kontakta: Jan Rönngren, ansvarig för sälj och marknad Affärsområde e-Business, Cyber Com Mobiltelefon: 0708 - 644 926 E-post: jan.ronngren@cybercom.se Ole Kock, VD Software AG Nordic A/S Telefon: +45 4350 8800 E-post: ole.kock@softwareag.dk Läs mer på: http://www.cybercom.se http://www.softwareag.com/nordic ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/02/20000302BIT00340/bit0002.pdf