Cyber Com öppnar fönster mot kontinenten

Cyber Com öppnar fönster mot kontinenten Det snabbväxande konsultföretaget Cyber Com startar verksamhet i den expansiva Öresunds-regionen genom ett bolag i Malmö. Malmö-kontoret bildar region Syd som ingår i det nystartade affärsområdet Electronic Business vilket arbetar med tjänster inom affärsutveckling och e-Business i kombination med affärs- och bassystem. Affärsområdet består av närmare 100 välmeriterade konsulter. Verksamheten i Malmö bygger på lokala resurser för att snabbt skapa nya affärer i denna expansiva del av Sverige. Verksamheten leds av vd Evald Forsberg som tidigare har arbetat i ledande befattningar hos IBS, Mandator och holländska Origin (Philips). Evald Forsberg har gedigen erfarenhet inom försäljning av IT-tjänster och affärssystem samt projekt för att optimera stora och medelstora företags affärsprocesser. Målet är att under en uppbyggnadsperiod växa till 25-talet konsulter i Sydsverige. - Marknaden efterfrågar alltfler e-Businesslösningar som ett medel för att utveckla affären. Detta ställer höga krav på lokal kundrelaterad kännedom och branschkunskap i kombination med välutvecklade tjänster. Vårt mål är att bli södra Sveriges leverantör av innovativa e-Businesslösningar, säger Evald Forsberg, chef för region Syd. Cyber Com erbjuder ett integrerat helhetskunnande inom IT, affärsutveckling och marknadskommunikation för effektiva och värdeskapande lösningar rörande kundens hela affärsprocess. Totalt finns 29 dotterbolag inom Cyber Com. Omsättningen under de första nio månaderna 1999 uppgick till 132,3 Mkr (+125%) med ett resultat på 8,1 Mkr (2,3 Mkr). I dag har drygt 300 personer avtal om anställning. Cyber Com är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. forts. För ytterligare information kontakta: Evald Forsberg, vd Mobiltelefon: 0709-499207, 0709-313360 Thomas Jansson, affärsområdeschef Cyber Com Consulting Electronic Business AB Telefon: 08 - 678 78 80 Mobiltelefon: 0708 - 644 901 E-post: thomas.jansson@cybercom.se Maria Svensson, informationschef Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB Telefon: 08 - 678 78 80. Mobiltelefon: 0708 - 644 708 E-post: maria.svensson@cybercom.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00270/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/28/20000128BIT00270/bit0002.pdf