Cyber Com tecknar avtal om webbtjänster med Regeringskansliet

Cyber Com tecknar avtal om webbtjänster med Regeringskansliet Regeringskansliet har valt Cyber Com Pir till en av flera leverantörer av informations- och kommunikationstjänster till alla departement och statsrådsberedningen. Cyber Com Pir tecknar avtal för delområdet webbtjänster, vilket omfattar strategi, design, produktion och underhåll. Avtalet är tvåårigt och gäller från mars 2000 t o m februari år 2002. Avtalet kan komma att förlängas t o m mars 2003. -Regeringskansliet verkar ha fäst stor vikt vid kvalitet, erfarenhet och leveransförmåga, vilket passar oss utmärkt, säger Johan Hedin, projektledare och affärsansvarig på Cyber Com Pir. Cyber Com Pir är ett Internetkonsultföretag med inriktning mot att bygga och stärka varumärken interaktivt, ofta i kombination med någon form av affärsstödslösning. Cyber Com Pir ingår i Cyber Com-koncernen som erbjuder ett integrerat helhetskunnande inom IT, e-Business, affärsutveckling och marknads- kommunikation. Omsättningen för 1999 uppgick till 191.9 Mkr (f.g år 96.9 Mkr) med ett resultat efter finansnetto på 14,5 Mkr (f.g år 3,7 Mkr). Rörelseresultatet uppgår till 8,8 Mkr (f.g år 4,1 Mkr). I dag har drygt 350 personer avtal om anställning inom Cyber Com, som är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information kontakta: Johan Hedin, projektledare Cyber Com Pir Telefon: 08-578 643 31 Mobiltelefon: 0709 - 313 331 E-post: johan.hedin@pir.se Maria Svensson Informationschef Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB 08 - 678 78 80 0708 - 644 708 maria.svensson@cybercom.se Läs mer på www.pir.se eller www.cybercom.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00380/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/03/06/20000306BIT00380/bit0002.pdf