Cyber Com tecknar ramavtal med Telia Mobile

Cyber Com tecknar ramavtal med Telia Mobile Efter flera lyckade utvecklingsprojekt inom avancerade mobiltjänster har Telia Mobile och det snabbväxande konsultföretaget Cyber Com beslutat att öka samarbetet. Ett första steg i detta är tecknandet av ett ramavtal. Ramavtalet gäller under år 2000 och ger Telia Mobile möjligheten att snabbare kunna avropa såväl kvalificerad kompetens som specifika projekt. För Cyber Com är avtalet strategiskt viktigt och stärker Cyber Coms marknadsposition. - Avtalet ger oss möjligheten att i samarbete med Telia Mobile genomföra helhetsåtaganden med spetskompetens som ett led i att tillhandahålla konkurrenskraftiga mobila produkter inom billingområdet. Det ger oss dessutom möjligheten att i samarbete satsa på nya områden, närmast i fokus är mobila internettjänster och GPRS, säger Johan Glimskog, VD för Global Communication Solutions och ansvarig för Cyber Coms satsning inom telekom. Cyber Com erbjuder ett integrerat helhetskunnande inom IT, affärsutveckling och marknadskommunikation för effektiva och värdeskapande lösningar rörande kundens hela affärsprocess. Cyber Coms konsulter har hög kompetens inom bl a Internet-integration, webb- och systemutveckling, design, marknadskommunikation, elektronisk handel, Internetbaserad utbildning samt affärsutveckling. Totalt finns 27 dotterbolag inom Cyber Com. Omsättningen under de första nio månaderna 1999 uppgick till 132,3 Mkr (+125%) med ett resultat på 8,1 Mkr (2,3 Mkr). I dag har drygt 300 personer avtal om anställning inom Cyber Com, som är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information kontakta: Johan Glimskog, VD Cyber Com - GCS Mobiltelefon: 0708 - 644 999 E-post: johan.glimskog@cybercom.se Maria Svensson, informationschef Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB Telefon: 08 - 678 78 80. Mobiltelefon: 0708 - 644 708 E-post: maria.svensson@cybercom.se Läs mer på www.cybercom.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/01/19/20000119BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/01/19/20000119BIT00340/bit0002.pdf