Cyber Com visar flera Internetbaserade lösningar på Internet World-mässan

Cyber Com visar flera Internetbaserade lösningar på Internet World-mässan Börsaktuella Cyber Com visar ett stort antal produkter och lösningar på Internet World-mässan i Sollentuna den 16 till 18 november, monter 92, hall 1. Exempel på lösningar som visas är Cyber Time, som är ett webbaserat system för tidredovisning-/-rapportering, Office Navigator, ett webbaserat bokningssystem och Skill Navigator, ett system som hanterar kompetens- och resurssökning. Cyber Com ligger långt framme i utvecklingen av Wap-lösningar och Wap- applikationerna InWit Case och InWit News visas. InWit Case är ett webbaserat rutinhanteringsystem och InWit News är en applikation för publicering av nyheter på Inter-, intra- och extranet. Webbkomponenten Cyber Tree som används för att navigera webbplatser och Cyber Itself, ett verktyg för att bygga och underhålla Intranät är fler exempel. Cyber Coms utbildningsdivision Cyber Com Education visar en egenproducerad interaktiv utbildning i Librix och den egna Cybershop där det går att köpa utbildningar direkt via Internet. www.kolesterol.nu är namnet på en ny webbplats för läkemedelsföretagen Parke- Davis och Pfizer AB, skapad av Cyber Com Pir. www.kolesterol.nu marknadsför ett läkemedel mot förhöjda blodfetter (kolesterol) och webbplatsen är byggd på ett tekniskt avancerat sätt som visar olika information beroende på besökare. Cyber Com Pir visar även Marabous Snack-Pack-kampanj vilken nominerades till månadens webbkampanj i tidningen Resumé och kom på femte plats. Cyber Com Consulting Group erbjuder ett integrerat helhetskunnande inom IT, affärsutveckling och marknadskommunikation för effektiva och värdeskapande lösningar rörande kundens hela affärsprocess. Omsättningen under de första nio månaderna 1999 uppgick till 132,3 Mkr (+125%) med ett resultat på 8,1 Mkr (2,3 Mkr). Cyber Com kommer att notera företagets aktier på OM Stockholmsbörsens O- lista under 1999. För ytterligare information kontakta: Tommy Karlsson, försäljnings- och marknadsdirektör Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB Mobiltelefon: 070-574 85 00. E-post: tommy.karlsson @cybercom.se Maria Svensson, informationschef Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB Telefon: 08 - 678 78 80 Mobiltelefon: 0708 - 644 708. E-post: maria.svensson@cybercom.se www.cybercom.se ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00340/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/11/16/19991116BIT00340/bit0002.pdf