Cybercom köper digitala byrån Duplicera i Sundsvall

IT-konsultbolaget Cybercom utökar sin verksamhet i norr och förvärvar Sundsvallsbyrån Duplicera. En satsning för att stärka positionen inom digitala lösningar i regionen.

– Vi har ett starkt team i Sundsvall som levererar tjänster till företag i hela Sverige. Duplicera är en av de tongivande digitala byråerna i södra Norrland med spetskompetens inom e-handel och digital marknadsföring vilket kompletterar oss, säger Johan Stenborg, chef för Cybercoms verksamhet i Sundsvall.

Duplicera, som startades 2007, har fokus på grafisk form, webbproduktion, digital marknadsföring och sökordsoptimering. På kundlistan finns bland annat SCA, Gällö Skog och Sundsvalls kommun.

– Vår satsning på digitala kanaler har varit lyckosam. Under senare tid har vi fått flera stora affärer och förfrågningarna fortsätter. Större kunder ställer större krav, vilket gjorde att vi började se oss om efter partners i närområdet. Dialogen med Cybercom ledde ganska snart till en idé om något mer, säger Nicklas Sångberg, vd och grundare av Duplicera.

Cybercom hjälper företag och organisationer att dra nytta av den uppkopplade världens möjligheter. Bolaget har cirka 1300 anställda i Norden. Verksamheten i Sundvall tillsammans med Östersund är bolagets nordligaste kontor. Sundsvallskontorets tjänster anlitas av bland andra ASSA ABLOY, Riksantikvarieämbetet, Sundsvalls kommun, Sida, Örnsköldsviks kommun och Bolagsverket.

– Med våra expansionsambitioner har vi ständigt tentaklerna ute efter duktiga kollegor med rätt kompetens. Affären med Duplicera ger oss ett färdigt team på ett bräde, som dessutom har en bra kundbas i Sundsvall. Tillsammans kan vi erbjuda fler kunder ännu bättre lösningar och vi siktar på att bli förstahandsvalet när företag och organisationer i regionen ska välja digital byrå, säger Johan Stenborg.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Nicklas Sångberg, vd Duplicera +46 703 87 71 77
Johan Stenborg, Cybercom Sundsvall +46 768 29 14 87
Kristina Cato, Kommunikationschef, Cybercom +46 708 64 47 02

Om Cybercom
Cybercom är ett IT-konsultbolag som hjälper ledande företag och organisationer att ta tillvara den uppkopplade världens möjligheter. För oss är varje medarbetare en vinst. De driver Cybercoms utveckling framåt. Våra konsulter, de lösningar vi skapar tar oss hela vägen från offentlig sektors etjänster i Sundsvall, Stockholm och Helsingfors till operatörer och mobilitet i Karibiska ö-världen, via FNs Global Compact, förarlösa bilar, nationella eIDs och uppkopplade symaskiner och hissar. Bolagets expertisområden täcker hela ekosystemet inom kommunikationstjänster och säkerhet. Cybercoms hemmamarknad är Norden, därtill erbjuder bolaget global leveranskapacitet för lokala och internationella affärer. Cybercom grundades 1995. Läs mer på www.cybercom.se

Taggar: