Cybercom möjliggör 6 miljoner kunder i WyWallet Multipay

WyWallet Multipay är den nya smarta användarvänliga mobila betaltjänsten tillgänglig för svenskar. Cybercom hjälpte WyWallet med implementeringen så att e-handlare kan erbjuda den uppkopplade konsumenten att betala via mobilen.

– Detta är framtiden. WyWallet Multipay är en smidig mobil betaltjänst för den uppkopplade konsumenten. Vi är mycket stolta över att WyWallet valde oss till att implementera lösningen för e-handlarna, säger Niklas Flyborg, VD och koncernchef Cybercom Group.

Med Cybercoms hjälp kan WyWallet Multipay erbjuda en väsentligt förenklad integration till e-handlare som med den tekniska integrationen får tillgång till en mycket stor kundbas. Genom WyWallet Multipay finns två mobila betalmetoder i ett och samma responsiva gränssnitt. Tjänsten fungerar på alla typer av mobiler, datorer och läsplattor. WyWallet Multipay identifierar och väljer automatiskt den bästa mobila betallösningen för respektive konsument. Över 6 miljoner konsumenter med abonnemang hos Telia, Tre, Tele2, Telenor, Comviq, Hallon och Halebop kan nu betala med WyWallet i e- och m-handeln.

– Vi är mycket nöjda med Cybercoms insats. Vi vill göra det enkelt för handlare och konsumenter att använda en mobil betallösning. WyWallet Multipay gör just det. Tjänsten är ett enhetligt gränssnitt för m-handel/e-handel och sms-betalningar och anpassar sig efter kunden, säger Jakob Söderbaum, VD på WyWallet.

Niklas Flyborg, VD Cybercom Group +46 70 594 96 78
Jakob Söderbaum, VD WyWallet +46 8 440 00 40
Claes Tellman, Kommunikationschef WyWallet +46 70 399 62 81
Kristina Cato, Kommunikationschef och IR-ansvarig +46 708 64 47 02